آرایش و زیبایی

جوش در جاهای مختلف صورت

جوش زدن هر قسمت نشانه چیست؟

افراد زیادی در سراسر دنیا از آکنه رنج میبرند. آکنه یا به علت تغییر هورمون است یا به دلیل عوامل خارجیست. آکنه برخی اوقات میتواند فرد را از اوضاع درون بدنش آگاه کند. علت واقعی جوش را از محل زدن آن بررسی میکنند و با توجه به محل آکنه درمانهای لازم انجام میشود.

چانه

اگر روی چانه خود جوش دارید مشکلتان مربوط به روده کوچک است. سعی کنید رژیم غذایی درستی داشته باشید. آکنه در این قسمت نشانه دهنده خوردن غذاهای سنگین است.

 بالای بینی ، بین چشم ها

این قسمت به کبد برمیگردد و نشان میدهد عادت غذایی شما سالم و درست نیست. این جوش ها معمولا هنگامی ایجاد میشوند که یا شبها دیر غذا میخورید، یا موادی مثل خامه، پنیر و کره مصرف میکنید و یا مرتب غذا میخورید. کبد خود را سالم نگه دارید تا چنین جوش هایی نزند.

پیشانی

علت جوش پیشانی کم آبی بدن و هضم ضعیف میباشد. سعی کنید چای سبز را در رژیم غذاییتان وارد کنید و زیاد آب بنوشید. نوشابه را حذف کنید و لبنیات کمتر بخورید.

خط فک

خیلی از زنها موقع پریود دچار آکنه در این قسمت میشوند. جوش های این ناحیه به هورمون مربوطند وقتی هورمونها از سطح نرمالشان خارج شوند این جوش ها پدیدار میشوند. برای کاهش این جوشها به اندازه کافی بخوابید و زیاد آب بنوشید.

گونه

این نوع جوشها به دستگاه تنفس برمیگردد. این نوع جوش میتواند به دلیل هوای آلوده باشد. یکی از علتهای آن بوی سیگار و سیگار کشیدن است. همچنین قرار گرفتن در هوای آلوده هم میتواند این نوع جوش را ایجاد کند.اگر از موبایل خود در یک جهت استفاده میکنید این عامل میتواند بصورت گرد و خاک و میکروب روی آن به صورتتان منتقل شود. پس همیشه گوشی موبایل خود را تمیز نگه دارید.

برای جوش نزدن چه باید کرد؟

برای از بین بردن جوشهای(آکنه) صورت و بدن چه کنیم؟

درمان جوش زدن (آکنه) به صورت ناگهانی از زبان دکتر رضا حمیدی

آیا همیوپاتی در درمان جوش موثر است؟ریشه کن شدن جوش با همیوپاتی

گیاه شفا بخش پوست برای درمان جوش ها و لکه های پوستی

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا