آشپزی و آشپزخانه

تمام فوت و فن ها برای خوشمزه کردن خورشت قرمه سبزی

مواد لازم برای تهیه خورشت قورمه سبزی :

1/5 کیلو سبزی قورمه سبزی 

700 گرم گوشت مغز ران گوسفند یا گوساله با قلم یا راسته بی استخوان

دو سوم لیوان لوبیا قرمز

زردچوبه ، نمک و فلفل به مقدار کافی

7 عدد لیمو امانی

1عدد پیاز

1 قاشق رب گوجه فرنگی اگر مایلید

به میزان کافی روغن

آبغوره اگر مایلید

طرز پخت قرمه سبزی:

اول پیازها را خرد میکنیم به شکل نگینی و بعد همراه گوشت سرخ میکنیم. در 2 لیوان آب لوبیا قرمز را خیس میکنیم و روی حرارت میگذاریم تا بجوشد و آب آن را خالی میکنیم. سبزی را بعد از پاک کردن و خرد کردن در روغن سرخ میکنیم اما باید مواظب بود سیاه نشود.سبزی را به همراه لیمو عمانی و لوبیا قرمز، گوشت ،زردچوبه ، فلفل ، پیاز را در قابلمه میریزیم و میگذاریم تا همه با هم پخته شوند. وقتی گوشت نیم پز شد نمک آن را بزنید و چاشنی آن را بسنجید و اجازه دهید خورشت جا بیفتد.

سبزی قرمه سبزی شامل 600 گرم جعفری،500 گرم تره ،150 گرم  گشنیز، 50 گرم شنبلیله و 150 گرم اسفناج است. هرچه سبزی تازه تر باشد و ریزتر خرد شود خورشت بهتر جا می افتد و رنگ آن خوشرنگتر است. اگر سبزی را در فریزر نگه داری می کنید بهتر است هنگام استفاده آن را سرخ کنید تا سالم تر و خوش رنگتر بماند.

در صورت زیاد بودن شنبلیله خورشت تلخ میشود. البته بعضی ها شنبلیله دوست ندارند. هنگام سرخ کردن از اول کار روغن بریزید تا رنگ آن هم حفظ شود. گوشت قرمه سبزی باید در اندازه گردو باشد. خورشت قرمه سبزی با گوشت گوسفند بدون چربی خوشمزه تر از گوشت گوساله است.

چاشنی خورش قرمه سبزی لیموعمانی و در صورت دلخواه آبغوره است. همچنین در صورت تمایل یک قاشق رب گوجه به خورشت اضافه کنید. استفاده از گرد لیمو عمانی خورشت را تیره میکند میتوان خود لیمو عمانی را سوراخ کرد و در خورشت انداخت تا رنگش حفظ شود.

طرز تهیه خورشت قرمه سبزی خوشمزه

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا