پزشکی و سلامت

تماشای زیاد تلویزیون و دردسرهای پیش روی آن بر پوست

 

استفاده زیاد از تلفن همراه و تماشای تلویزیون به مدت طولانی باعث آسیب رسانی و در نهایت ایجاد سرطان پوست می‌شود.

دکتر یاسر رحمان زاده متخصص پوست و مو و عضو بسیج جامعه پزشکی درگفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اثراتی که ممکن است تلفن همراه بر پوست داشته باشد گفت: تلفن همراه دارای امواج مرئی به علاوه  امواج رادیویی (نامرئی) است که این امواج نامرئی تاثیری بر پوست بر جای نمی‌گذارند این در حالی است که احتمال می‌رود این امواج اثرات منفی خود را بر مغز و سایر اندام‌های بدن معطوف نمایند اما این فرضیه نیز هنوز توسط سازمان بهداشت جهانی مورد تایید قرار نگرفته است.

 

وی افزود: در محدوده‌ی امواج مرئی از تلفن همراه اشعه ماورابنفش (UV) بیشتری از آن را ساطع می‌شود که با ایجاد مشکلات و درگیری‌های پوستی ممکن است در نهایت منجر به سرطان پوست گردد.

 

این متخصص پوست با اشاره به اثرات منفی این وسایل بر پوست توصیه کرد این افراد حتما باید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمایند.

 

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به این که تلفن همراه اثرات منفی به اندازه‌ای تلویزیون و موبایل ندارد اما ممکن است باعث بروز حساسیت شود.

 

رحمان زاده با اذعان بر این که آفتاب باعث بروز چین و چروک بر صورت می شود عنوان کرد: در صورتیکه استفاده از تلفن همراه به مقدار قابل توجهی افزایش یابد ممکن است ابتلای فرد به سرطان پوست و همچنین چین و چروک گردد. چرا که میزان ساطع شدن اشعه ‌UV در این حالت زیاد خواهد شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا