پزشکی و سلامت

تفاوت ژلوفن و ایبوپروفن در چیست؟

 

ایبوپروفن به علت باز شدن در معده سودمندتر بوده و عوارض آن هم کمتر از دیگر مسکن‌های درد است.

واکف داروساز در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تفاوت داروهای ژلوفن و ایبوپروفن اظهار داشت: هردو از خانواده‌های آرام‌بخش و مسکن بوده که برای تسکین سردرد، دردهای عضلانی و دندان بکار برده می‌شود و استفاده بیش از حد و بدون تجویزپزشک عوارض بدی به همراه دارد و سبب آسیب رسیدن به کبد و دستگاه گوارش است.

وی بیان کرد: ژلوفن به صورت کپسولی بوده و در روده باز می‌شود و افرادی که دچار بیماری گوارشی و معده‌ای هستند، معمولا از این نوع قرص استفاده می‌کنند.

این دراوساز با بیان اینکه ایبوپروفن از خانواده مسکن‌ها است، افزود: قرص ایبوپروفن در معده باز می‌شود و افرادی که از بیماری‌های روده‌ای و زخم اثنی‌عشری رنج می‌برند، بهتر است از این نوع مسکن برای التیام دردهایشان استفاده کنند.

وی ابراز داشت: ایبوپروفن به علت اینکه در معده باز می‌شود، اثر بخشی آن خیلی بیشتر از ژلوفن کپسولی بوده، ولی به طور کلی هیچ تفاوتی از نظر ساختاری باهم ندارند.

این داروساز ادامه داد: ژلوفن و ایبوپروفن هردو از یک خانواده دارویی بوده و مصرف آن با هم هیچ اثر مفید و سودمندی جز آسیب به کبد و کلیه‌ها ندارد.

واکف در پایان گفت: استفاده از کافئین به جای مسکن‌ها برای کم کردن عوارض داروها برای التیام دردهای عضلانی و فروکش کردن التهاب‌ها بکار برده می‌شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا