حوادث

تعمیر گوشی موبایل و زندگی بر لبه پرتگاه

تعمیر گوشی موبایل و زندگی بر لبه پرتگاه

تعمیر گوشی موبایل

 چند روز بعد به مغازه رفتم و گوشی موبایلم را گرفتم، اما هنوز یک هفته نشده بود که با پیامک عجیبی مواجه شدم، فردی به من پیامک زد و در آن خواستار برقراری ارتباط با من شد و تهدید کرد اگر به خواسته اش جواب مثبت ندهم، عکس هایی که از من به دست آورده را در اینترنت منتشر خواهد کرد. اولش فکر کردم که یک دروغ و بلوف است و برایش پیامک زدم که هرکاری می خواهد بکند ، اما….

زنی جوان در حالی که اشک می‌ریخت، وارد اتاق مشاور مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان شد. وقتی روی صندلی نشست، اشک‌هایش را پاک کرد و گفت خواهش می‌کنم کمکم کنید ، بعد از چند دقیقه سکوت ادامه داد: وقتی که دانشجو بودم با همکلاسیم نامزد کرده و بعد هم با او ازدواج کردم. اوایل شرایط مالی خوبی نداشتیم و مجبور بودیم که هر دو تلاش کرده و زیاد کار کنیم تا بتوانیم مخارج زندگیمان را تامین کنیم. همسرم بسیار بدبین بود و از همان ابتدا به خاطر این مسئله با او مشکل داشتم؛ او دوست نداشت در هر محلی کارکنم و مدام من‌را چک می کرد و در مورد همکارانم ایراد می گرفت. با این وجود من هم رفتارهای او را تحمل می کردم تا اینکه به آموزش یوگا برای خانم ها روی آوردم و در همین زمان نیز اختلافاتم با همسرم بیشتر شده بود ، دوهفته پیش گوشی موبایلم دچار مشکل شد ، من هم آن را برای تعمیر به یکی از مغازه های موبایل فروشی دادم تا آن را برایم تعمیرکند؛ صاحب مغازه بعد از کمی تامل گفت، تعمیر گوشی شما کار زیادی می برد و باید چند روزی در مغازه بماند. چند روز بعد به مغازه رفتم و گوشی موبایلم را گرفتم؛ اما هنوز یک هفته نشده بود که با پیامک عجیبی مواجه شدم، فردی به من پیامک زد و در آن خواستار برقراری ارتباط با من شد و تهدید کرد اگر به خواسته اش جواب مثبت ندهم، عکس هایی که از من به دست آورده را در اینترنت منتشر خواهد کرد. اولش فکر کردم که یک دروغ و بلوف است و برایش پیامک زدم که هرکاری می خواهد بکند ، اما وقتی که یکی از تصاویر را برای من ارسال کرد و گفت بقیه عکس ها هم پیش او است، به او التماس کردم و گفتم که متاهل هستم ؛اما او از حرفش منصرف نشد. از آنجایی که همسرم بسیار روی من حساس شده و مدام به من شک می کند که مبادا با کسی ارتباط و دوستی داشته باشم، نمی دانم با این وضعیتی که پیش آمده چه کنم و چطور خودم را از این مخمصه نجات دهم.

دستگیری تعمیر کار موبایل

گفتنی است این خانم جوان به پلیس فتا معرفی و با تلاش کارشناسان فرد مزاحم در سریع ترین زمان دستگیر و پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتا به سوء استفاده از اطلاعات ، تصاویر و فیلم‌های درون گوشی های موبایل دختران و زنان جوانی که آن را برای تعمیر به او می سپردند اعتراف کرد.
گوشی های موبایل صندوقچه اسرار نیستند سرهنگ جهانگیرکریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در رابطه با این پرونده گفت: با پیشرفت تکنولوژی و ورود ابزارها و تجهیزات فناوری روز دنیا به عرصه زندگی مردم، تهدیدات و آسیب های جدیدی نیز وارد شده که باید این آسیب ها و خطرات را بشناسیم و با نحوه استفاده صحیح از این ابزارها راه را بر بزهکاران و افراد سودجو، سارقان و کلاهبرداران و اخاذان ببندیم. وی افزود: یکی از آسیب‌ها و خطراتی که امروزه زنان و دختران جوان را تهدید می کند، ذخیره‌سازی تصاویر و فیلم های خصوصی در گوشی‌های موبایل است. این مقام مسئول بیان داشت: البته به تمام شهروندان باید بگوییم که گوشی تلفن همراه صندوقچه اسرار آنها نیست و نباید هر تصویر، فیلم یا اطلاعات محرمانه و خصوصی و خانوادگی را در آن ذخیره سازی کنیم؛ چرا که در نتیجه یک غفلت، در اثر مفقود شدن، سرقت  یا اعتماد بی‌جا و سپردن آن به دیگران باعث انتشار آنها شده و مشکلاتی را برای شهروندان فراهم می کند که در برخی مواقع نیز جبران آن  امکان پذیر نیست. سرهنگ کریمی با بیان اینکه برخی به غلط تصور می‌کنند که روی اطلاعات خود در گوشی تلفن همراه قفل و رمز ورود می گذارند و کسی امکان دسترسی به آن را ندارد اظهار داشت: این موضوع اشتباه است؛ زیرا افراد حرفه‌ای و هکرها قادر به بازکردن هر قفل و رمزی هستند و بنابر این نباید اطلاعات شخصی ومحرمانه را با گوشی موبایل حمل کرد .ضمن اینکه برای تعمیر گوشی موبایل نیز باید مراقب بود و آن را به افراد مورد اعتماد و مراکز دارای مجوز و تحت نظارت مجاری قانون سپرد. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی در زمینه بی‌اعتمادی بین همسران نیز گفت: همانطور که در این ماجرا می بینید زن جوان به دلیل وجود بی اعتمادی و بدبینی و سوء ظن های بی مورد همسرش نتوانسته مشکلی که برایش پیش آمده را با او درمیان بگذارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا