خانه داری

تزیین خانه عروس( Home decorations wedding)

Home decorations wedding

چگونه خانه عروس را تزیین کنیم؟

سبک رمانتیک چیست؟

همان طور که از نام آن پیداست، رمانتیک سبکی لطیف و شیرین است. پیشینه ی آن به عصر ویکتوریا بر می گردد، زمانی که تحولی چشم گیر در دکوراسیون داخلی پدید آمد. عناصر جدید و ساده تر جایگزین عناصر قدیمی و سنتی شده و جلوه و احساسی نوین به جای تشریفات پر زرق و برق پیشین، دکوراسیون داخلی را در بر گرفت.

۱. گل های دوست داشتنی

گل ها همیشه مظهر عشق و محبت بوده و هستند. در میان گل ها گل رز در رنگ های مختلف به خصوص رنگ قرمز، بیشتر به عنوان پیام آور عشق شناخته می شود. اما حقیقت این است که تمامی گل ها چنین ماهیتی ندارند و میان آن ها هیچ تفاوتی نیست. یکی از ارکان اصلی و مهم در یک دکوراسیون رمانتیک، حضور همیشگی و مستمر دسته گلی تازه و باطراوت است که به محض پژمردن با دسته گلی تازه تعویض می شود. درست است که طرح و نقوش گلدان ها نیز سبب تلطیف جلوه و احساس محیط می شود، اما در یک دکوراسیون رمانتیک توصیه می شود از گلدانی ساده و بدون طرح استفاده کنید.

۲. جلوه های پتینه و قدیمی

به برخی از عناصر، سطوح و منسوجات موجود در دکوراسیون با کمک هنر پتینه در حد ممکن جلوه ای قدیمی و خاطره انگیز دهید تا با دیدن شان نوستالژی های شیرینی برای شما زنده شود. این امر به میزان زیادی سبب سبک و شیرین شدن احساس محیط می شود و این همان شاخصه ای است که لازمه ی یک دکوراسیون با سبک رمانتیک است. به دلیل قدرتی که جلوه های پتینه و قدیمی در سبک شدن روح و دوست داشتنی بودن جلوه و حال و هوای هر مکانی دارند، بنابراین لازم است وجودشان را در دکوراسیون به سبک رمانتیک نزدیک بدانیم.

۳. قدرت رنگ   

رنگ هایی که برای یک دکوراسیون انتخاب و استفاده می شوند، همیشه قدرت بسیار زیادی در تعیین و تعریف سبک و احساس مکان دارند. آنچه در وهله ی اول جهت انتخاب رنگ برای یک دکوراسیون رمانتیک مهم و تعیین کننده است، سلیقه و تمایل شخصی خود شما است. در دکوراسیون رمانتیک خانه، رنگی را که بیش از همه دوست داشته و آن را مظهر عشق و آرامش می دانید، انتخاب کنید. هر فردی در مورد یک رنگ خاص چنین احساسی دارد. برخی از رنگ های مناسب و مؤثر برای یک دکوراسیون رمانتیک عبارتند از: یاسی، صورتی، صدفی، آجری ملایم و بنفش آلویی سیر.

۴. نورپردازی ملایم

هیچ چیز مانند اشعه های تیز و شدید نور لامپ های فلوئورسنت در لوستر سقفی، سبک رمانتیک فضا را نابود و تخریب نمی کند و برعکس، هیچ چیز هم مثل یک نورپردازی ملایم و نرم، این سبک را تکمیل نمی سازد. جهت نورپردازی دکوراسیون رمانتیک خانه از لامپ هایی با وات پایین که ترجیحا رنگ صورتی دارند استفاده کنید. دیوارکوب هایی با نور محصور در نورپردازی سبک رمانتیک مفید و مؤثر هستند. نور ملایم سقفی اگر از دل لوستری کریستالی و پر آویز خارج شود، جلوه ای مسحورکننده و جذاب به چنین دکوراسیونی می دهد اما هیچ اشکالی هم ندارد اگر از لوستری ساده استفاده کنید.

۵. مبلمان جذاب

برخی قطعات مبلمان هستند که ماهیتی لطیف، زنانه و جذاب دارند. مبلمانی که طراحی ظریف و جنبه ی دکوراتیو قوی دارند، اغلب الهام گرفته شده از مبلمان دوره ی ویکتوریا و تداعی کننده ی آن دوران هستند. وجود تعدادی از این نوع قطعات در دکوراسیون سبک رمانتیک، لازم و تکمیل کننده بوده و به میزان زیادی احساس لطیفی را خلق می کنند. در این قطعات معمولا نقشی از گل های رز صورتی و زیبا روی زمینه ای روشن و سفید به چشم می خورد.

۶.جادوی شمع ها

پر بیراه نیست که در تمام محافل غزل خوانی و شب های شعر، از شمع های متعدد استفاده می شود. چون شمع ها قدرت بی نظیری در شاعرانه کردن محیط دارند، از این رو از اجزا و ارکان اصلی و مهم سبک رمانتیک محسوب می شوند. البته نکاتی در خصوص استفاده ی بهینه از شمع ها در دکوراسیون رمانتیک وجود دارد. مثلا برای ایجاد جلوه ای با تأثیر بیشتر بهتر است از شمع های ساده در رنگ های خنثی مانند شمع های ستونی سفید یا کرم استفاده شود.

۷. راحتی و گرما

فراموش نکنید که یک دکوراسیون رمانتیک باید گرم، صمیمی و راحت باشد. بنابراین در تمام شاخصه های مهم باید برای خلق چنین حسی تلاش کرده و از هیچ اقدام مثبتی در این زمینه فروگذار نکنید. برای مثال با استفاده از رنگ هایی که در عین ملایم بودن ماهیتی گرم دارند و هم چنین با یک نورپردازی صحیح به این مهم دست می یابید. آویختن لوسترهای کنار هم با نوری گرم و ملایم بالای جزیره آشپزخانه برای این کار بسیار تأثیرگذار است.

دلیل محبوبیت این سبک چیست؟ سبک رمانتیک از دل بر می آید و از این رو نیز بر دل می نشیند. این سبک از جمله سبک های دکوراسیون داخلی است که نمی توان آن را دوست نداشت، زیرا حسی گرم و شیرین در آن موج می زند که هر سلیقه ای را مجذوب خود می سازد. با وجود سبک رمانتیک در دکوراسیون خانه با نگاهی آرمان گرا به زندگی، نگرشی نوین را تجربه می کنیم.
این سبک مورد علاقه  شما خواهد بود اگر… هنگام صرف شام از روشن بودن شمع روی میز غذاخوری لذت می برید. اگر در باغچه ی حیاط خانه ی شما مجسمه ای پوشیده از خزه، سبزه و گل های رز قرمز دیده می شود. اگر علاقه  وافری به دیدار دوستان و عزیزان تان دارید.

چگونه خانه عروس را تزیین کنیم؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا