پزشکی و سلامت

تاثیر شیرمادر روی دی ان ای نوزاد

تاثیر شیرمادر روی دی ان ای نوزاد

DNA

همانطور که میدانید از قدیم گفته اند شیر مادر برای نوزاد بهترین غذاست. دلیل این موضوع چیست؟

بر اساس آزمایشات انجام گرفته و تجربیات نوزادانی که از شیر مادر تغذیه میکنند دارای سیستم ایمنی قوی تری میباشند. در برگزاری تست های آی کیو کودکانی که شیرمادر خورده اند نمرات بالاتری میگیرند. کودکان تغذیه شده از شیر مادر کمتر از بقیه به چاقی دچار میشوند. به گفته محققان نوزادی که شیر مادر بخورد DNA او دارای استقامت بیشتری میشود. در زیر به بررسی این موضوع میپردازیم.
کودکانی که شیر مادر را خورده اند احتمالا دارای تلومرس بلندتری هستند.در دو انتهای دی ان ای، تلومرس جای گرفته است و نمیگذارد DNA دچار آسیب شود. عملکرد تلومرس مثل این است که در انتهای بند کفش دو قطعه پلاستیکی وجود دارد و نمیگذارد بند دچار فرسایش شود.

تلومرس با افزایش سن کوتاهتر میشود که این کوتاهی تلومرس باعث میشود فرد به دیابت یا سایر بیماریهای مزمن دچار شود. بر اساس تحقیقات بلند شدن تلومرس عمر را طولانی تر میکند.

 تحقیق جدیدی بوسیله دانشمندان انجام گرفته است . در این تحقیق یک سری از کودکان را از همان ابتدای تولد زیر نظر قرار دادند و در سن 4 و 5 سالگی میزان تلومرس آنها را مورد ارزیابی قرار دادند. بر اساس نتایج بدست آمده کودکانی که در چهار تا شش هفته ابتدای تولدشان تنها از شیر مادر تغذیه میکنند به میزان چشمگیری دارای تلومرس بلندتری نسبت به کودکانی بودند که آبمیوه، شیرخشک ، چای و یا موراد دیگری خورده بودند.

نوشیدن آبمیوه به صورت روزانه در سالهای ابتدای تولد و نوشابه در چهار سالگی باعث کوتاه شدن تلومرس میشود.

تاثیر شیر مادر روی DNA نوزاد

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا