روانشناسی

تاثیر اختلالات جنسی روی زندگی اجتماعی و فردی

 به طور کلی اختلالات جنسی در مردان شامل اختلال در میل جنسی اختلال در نعوظ یا سفت شدن آلت یا اختلال در انزال مانند انزال زودرس است.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و دارای مدرک ناباروری پژوهشگاه رویان تهران و مرکز ناباروری یزد ضمن بیان این مطلب گفت: ناتوانی جنسی (Impotence or Erectile Dysfunction) در مردان به ناتوانی دائمی یا گذرا در رسیدن به نعوظ (Erection) کافی و یا حفظ آن برای فعالیت جنسی گفته می‌شود. این مشکل به ویژه در سنین ۴۰ تا ۷۰ سالگی بسیار شایع است.

دکتر پیمان صالحی به اثرات اختلالات جنسی بر زندگی افراد اشاره و تصریح کرد: اثرات و عوارض این مشکل می تواند بسیار عمیق باشد و علاوه بر اثرگذاری بر اعتماد به نفس، روحیه و خلق فرد ممکن است باعث ایجاد اختلاف یا تعارض در ارتباط با شریک جنسی و حتی در برخی موارد منجر به جدایی شود.

به گفته وی گاهی مشاهده می شود که شریک جنسی بیماربه دلیل برآورده نشدن خواسته هایش به سمت ارتباط با افراد دیگر کشیده می‌شود که این مسئله خود عوارض جدی و مخربی برای هر دو طرف و بنیان خانواده دارد. پس با در نظر گرفتن مجموع این نکات می‌توان دریافت که تشخیص و درمان زودهنگام این بیماری و پیگیری پس از آن بسیار ضروری و مهم است.

 دکتر صالحی خاطرنشان کرد: انزال زودرس نیز می تواند باعث ایجاد استرس یا تعارض بین زن و مرد شود. بنابراین از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از اختلافات میان همسران ریشه در مسائل جنسی مانند انزال زودرس دارند و این نشان دهنده نیاز به مراجعه زود هنگام جهت درمان و پیشگیری از ایجاد عواقب آن است.

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا