اجتماعی

بیلبوردهای خواننده مشهور پایین کشیده شد!

در اقدامی غیر منتظره و به دستور شهردار بجنورد بیلبوردهای تبلیغاتی کنسرت محمد اصفهانی در بجنورد جمع آوری شد.

محمد اصفهانی

تصویر بیلبوردهای«محمد اصفهانی» پایین کشیده شد!شهردار بجنورد به بهانه اجرای مصوبه شورای شهر، دستور جمع آوری تمامی بیلبورهای تبلیغاتی کنسرت محمد اصفهانی در بجنورد را صادر کرد.

بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر بجنورد که در آبانماه سال گذشته به تصویب رسیده است، برگزار کنندگان کنسرت ها، سیرک ها و هرگونه مراسمی که جنبه انتفاعی دارد باید ۱۰ درصد از بهای بلیت خود را به عنوان عوارض به شهرداری پرداخت کنند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که شهرداری ها به عنوان یکی از متولیان برنامه های فرهنگی و هنری باید زمینه های لازم را برای برگزاری چنین مراسماتی فراهم و از طرق ممکن حمایت های لازم را از جامعه فرهنگی و هنری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با انتقاد به این اقدام شهرداری گفت: موضوع را از طرق مختلف پیگیری می کنیم و امیدواریم که مشکل هنرمندان این عرصه به زودی حل شود.

حسین ثابت قدم وحید دریافت عوارض بلیت از برگزار کنندگان کنسرتها را نادرست عنوان کرد و گفت: شهرداری از منافع اجاره بیلبوردهای تبلیغاتی بهره مند می شود و گرفتن ۱۰درصد قیمت بلیت به عنوان عوارض شهرداری از برگزار کنندگان کنسرت ها، اقدام پسندیده ای نیست.

وی تصریح کرد: هرچند که شهرداری مکلف به اجرای مصوبات شورای شهر است اما مصوب کردن چنین موضوعاتی در شورای شهر نیز نیازمند بررسی بیشتر با حضور نماینده هنرمندان، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مربوطه و نمایندگان سایر دستگاههای فرهنگی است.
پیگیری برای تماس با روح الله براتیان شهردار بجنورد و گرفتن نظرات وی در مورد دلایل جمع کردن بیلبوردهای تبلیغاتی کنسرت محمد اصفهانی میسر نشد.

صبح امروز شماری از هنرمندان خراسان شمالی طی تماس تلفنی با دفتر خبرگزاری مهر خواهان تجدید نظر و حذف مصوبه شورای اسلامی شهر و حمایت از اقدامات فرهنگی هنرمندان استان در راستای برگزاری کنسرت های دارای مجوز و فراهم کردن زمینه های گسترش برنامه های فرهنگی شدند.

آخرین نیوز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا