آرایش و زیبایی

بوت‌های پاشنه بلند و نوک‌تیز چه بر سر زانو‌هایتان می‌آورد؟

چکمه کفشپاشنه مناسب‌ترین کفش باید بین ۲ تا ۳ سانتی‌متر باشد تا فشاری به زانو وارد نکند.

سید مرتضی کاظمی، رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اذعان داشت: مناسب‌ترین کفش، کفشی است که یا پاشنه نداشته باشد و یا پاشنه آن بین ۲ تا ۵ سانتی‌متر باشد که این از نظر ارتوپدی قایل قبول است.

رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی درخصوص بوت‌های باریک و پاشنه‌دار اظهار داشت: بوت‌ها و کفش‌های پاشنه بلند به دلیل خم شدن بدن به سمت جلو و برای جبران تعادل، گودی کمر به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و اجبارا در حالت ایستادن میزان دامنه حرکت زانو متفاوت‌تر از حالت عادی خواهد بود و زانو نیاز به خم شدن بیشتر دارد در نتیجه در نوع راه رفتن اثر می‌گذارد.

وی افزود: کسانی که کفش پاشنه بلند می‌پوشند مچ پا به طور مداوم رو به سرازیری است و به دلیل اینکه شانه بلند پنجه را روی زمین درگیر کرده بنابراین زاویه‌ای که مچ پا قرار می‌گیرد شیب‌دار شده و مانند کسی می‌ماند که روی پنجه راه می‌رود و در این صورت قسمت‌هایی از استخوان‌ها و مفصل‌های کف پا نیروی اضافی وارد می‌شود.

کاظمی در پایان یادآور شد: باریک بودن کفش و بوت نیز یکی از معضلات کفشی است که حداقل باید مساحت کف کفش به میزان خود سطح کف پا با زمین تماس بگیرد کفش‌های باریک باعث می‌شود سطح تماس پا با زمین کم شود و در نتیجه خطر پیچ‌خوردگی مچ پا وجود دارد.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا