حوادث

به خاطر اینکه بنظر دیگران امل نباشم زندگیم را تباه کردم.

به خاطر اینکه بنظر دیگران امل نباشم زندگیم را تباه کردم.

«امیر، بدون اینکه من بفهمم یک روز از سر کارش مرخصی گرفته و به تعقیب من پرداخته بود من هم غافل ازموضوع، با دوست پسرهای سوسن ازکافی شاپ بیرون آمدم و می خواستم سوار ماشین مدل بالای آنها بشوم که ناگهان…».

زندگیم دارد از هم می پاشد
زن جوان که از کرده خود پشیمان شده و آمده بود تا جلوی از هم پاشیده شدن زندگیش را بگیرد، گفت: شش ماه پیش برای اینکه کاری پیدا کنم وهم خودم از تنهایی در بیایم و هم در مخارج زندگی به همسرم کمک کنم، تصمیم به کار کردن گرفتم، چون علاقه به آرایشگری داشتم، در دوره آموزشی آن شرکت کردم. پس از پایان دوره و گرفتن مدرک به چندین آرایشگاه مراجعه کردم تا اینکه بالاخره در یکی از آرایشگاه های زنانه که صاحبش زن جوانی بود، مشغول به کار شدم ، همسرم هم از اینکه من کاری پیدا کرده بودم، راضی بود و چیزی نمی گفت، به مرور زمان با سوسن صاحب آرایشگاه صمیمی شدم آنقدر به او اعتماد داشتم که تمام مشکلاتم را با او درمیان می‌گذاشتم. کم کم او از همه مسائل شخصی و خانوادگی من مطلع شد، من هم متوجه شدم که او چند سال است که از شوهرش طلاق گرفته و با مردهای غریبه هم روابط نامتعارفی دارد. او که چند تا دوست پسر برای خودش داشت، به من هم پیشنهاد کرد که دوستانش را به من معرفی کند، من اول با این کار مخالفت کردم ولی وقتی دیدم که او من را امل و عقب افتاده می خواند، به ناچار پیشنهادش را قبول کردم و روابط من با دوست پسرهای سوسن شروع شد.
رابطه من با آنها صمیمی شده بود
آنقدر رابطه من با آنها صمیمی شده بود که بدون اطلاع همسرم و به طور مخفیانه با آنها به رستوران و کافی شاپ می رفتم و داشتم به این وضعیت عادت می‌کردم که سرانجام همسرم به رفت و آمد هایم مشکوک شد. امیر، بدون اینکه من بفهمم، یک روز از سر کارش مرخصی گرفته و به تعقیب من پرداخته بود، من هم غافل از موضوع با دوست پسرهای سوسن از کافی شاپ بیرون آمدم و می خواستم سوار ماشین مدل بالای آنها بشوم که ناگهان دیدم یک نفر محکم دستم را گرفته است، وقتی برگشتم، امیر را دیدم، انگار آب سردی روی سرم ریختند، از شرمندگی سرم را پایین انداختم ، دوستان سوسن وقتی فهمیدند مردی که دستم را گرفته همسرم است، گاز ماشین را گرفته و از آنجا رفتند. امیر کشیده محکمی به صورتم زد و سرم داد کشید و گفت: این طوری می خواستی به مخارج زندگی کمک کنی، تو از اعتماد من سوء استفاده کردی و بعد تهدیدم کرد که طلاقم می دهد. از آن روز به این طرف هیچ حرفی بین ما رد و بدل نشده بود تا اینکه دیروز احضاریه ای از دادگاه برای طلاق به دستم رسید.
از کرده خودم پشیمانم
خیلی این طرف و آن طرف زدم و التماس امیر را کردم که از تصمیمش منصرف شود، اما نشد، از کرده خودم پشیمانم و با برخورد تند و خشنی که امیر با من داشت ولی فکر می کنم خیلی خوشبخت بودم که او از موضوع ارتباط های نامتعارف من مطلع شد و نگذاشت که گرفتار زشتی و پلیدی ها و عواقب بد این گونه ارتباط‌ها شوم و به نوعی امیر ناجی من بود. از شما می‌خواهم که به من کمک کنید تا زندگیم از هم نپاشد، من امیر را دوست دارم و می خواهم به همان زندگی خوب و خوش و شیرین قبلی با او برگردم.
ضرورت پایبندی به اصول اخلاقی
کارشناس مرکز مشاوره آرامش در این باره گفت: زندگی خانوادگی، معمای بسیار پیچیده ای است، معمایی که تناقض های درونی، آن را پیچیده‌تر و دشوارتر می کند، خانواده از یک طرف برای اعضای خود به عنوان نهادی محدود کننده عمل کرده و از طرف دیگر مایه تهذیب نفس می شود و زمینه پایبندی اعضای خود را به اصول اخلاق فراهم می‌آورد. وی افزود: ورود زنان به دنیای کار برای تأمین نیازهای مالی و شاغل بودن، یکی از دلایل محکم برای پیچیدگی و گسترش روابط اجتماعی زنان است. اکثر مواقع ورود به دنیای بیرون نیاز به مهارت ارتباطی قوی دارد؛ زیرا شناخت به مرور زمان شکل می گیرد و اگر این اتفاق به موقع و درست نیفتد؛ ممکن است افراد دچار آسیب هایی شوند، اغلب اوقات اعتماد کردن ها بدون بررسی کافی مسئله ساز شده و مانند آنچه در این ماجرا مشاهده شد منجر به سقوط افراد در حیطه های فردی – اخلاقی یا خانوادگی می شود.
معمولا زنان برای رسیدن به آرامش به بیان مشکلاتشان با دیگران می پردازند.آنان نیز سعی می‌کنند براساس تجاربشان به راهنمایی ومسئله گشایی بپردازند اگر طرف گفت وگو فردی باشد که از سلامت اخلاق روانی و رفتاری برخوردار نباشد، با هدایت غلط مسئله‌ساز خواهد بود. اولویت نیازهای زنان عبارتند از:محبت،
گفت و گو، صداقت و بی آلایشی،حمایت مالی،تعهد خانوادگی که وقتی این نیازها در خانواده برطرف نشوند، موجب پناه بردن به دامن دیگران و به خصوص افرادی  می شوندکه فقط به منافع وسود خودشان فکر می کنند ولی به حال فرد مشکل دار  دل نمی سوزانند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا