فناوری

بهترین نرم افزارهایی که می توانید بر روی تلفن همراهتان نصب کنید

 

یکی از دلایل محبوبیت گوشی های هوشمند، امکان نصب برنامه های مختلف بر روی آن است.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدت زیادی از اینکه گوشی های تلفن همراه فقط در حد برقراری تماس و ارسال و دریافت پیامک کارایی داشتند نمی گذرد. اما در چند سال اخیر گوشی هایی تولید شده اند که مورد استقبال خوب کاربران قرار گرفتند. در حال حاضر  بیش از 6 میلیارد گوشی هوشمند در جهان وجود دارد.

یکی از دلایل محبوبیت تلفن های همراه توانایی نصب برنامه های مختلف و گوناگون است که هر یک هم ویژگی های خاص خود را دارند. در این گزارش می خواهیم به معرفی تعدادی از برنامه ها که باید حتما بر روی گوشی هوشمندتان نصب کنید اشاره کنیم و به معرفی آن ها بپردازیم.

 

Zapya

 

 

همیشه انتقال فایل بین گوشی ها از مشکلات کاربران بوده است. انتقال فایل از طریق بلوتوث سرعت بسیار پایینی دارد و انتقال از طریق وایرلس هم نیازمند طی کردن مراحل پیچیده ای است. برای راحت تر شدن انتقال فایل از طریق وای فای نرم افزارهای زیادی معرفی شده اند که Zapya  یکی از آن ها است.

پس از نصب زاپیا بر روی دو گوشی اندروید که قصد انتقال فایل بین آن ها را  دارید؛ قادر خواهید بود فایل ها را با سرعت بسیار بالا و نزدیک به ۱۰ مگابایت بر ثانیه انتقال دهید. Zapya  دارای فایل منیجر اختصاصی درون برنامه است که عکس ها، فیلم ها و آهنگ ها و … را دسته بندی کرده و توانایی دسترسی به همه فایل ها را به راحتی در اختیار خواهید داشت. همچنین امکان تشکیل گروه و انتقال گروهی فایل ها نیز وجود دارد. نسخه ویندوز نرم افزار نیز که به تازگی منتشر شده است امکان انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر از طریق wireless را ممکن می‌کند.

 

Google Keep

 

 

گوگل کیپ یک سرویس جدید و بسیار قدرتمند در زمینه یادداشت برداری از سوی کمپانی معروف گوگل و رقیب جدی ever note است. بدون شک تا به حال لذت یادداشت کردن و ثبت لحظه ها و خاطره های کوچک روی کاغذ را تجربه کرده اید. اکنون زمان آن رسیده که با اپلیکیشن جدید گوگل تحت عنوان Google Keep یادداشت های خود را  به تلفن همراه و گجت اندروید و iOS خود منتقل کرده و به سرعت چیزی که در ذهن شما می گذرد را یادداشت نمایید.

ایجاد انواع چک لیست، وارد کردن صدا و عکس گرفتن و یادداشت کردن در کنار آن ها از قابلیت های بسیار کاربردی اپلیکیشن قدرتمند گوگل کیپ است که آن را به همه کاربرانی که به دنبال یک نرم افزار یادداشت برداری سریع و حرفه ای هستند پیشنهاد می دهیم.

 

ES FILE EXPLORER

 

 

یکی دیگر از برنامه هایی که باید بر روی گوشی های هوشمند نصب باشد، یک مدیریت فایل یا file manager است که شرکت ها و برنامه نویسان مختلفی، file manager های زیادی به بازار ارائه کرده اند. اما حرفه ای ترین و قدرتمند ترین آن ها Ex File Explorer  است که امکانات بسیار زیادی به شما می دهد. با استفاده از این برنامه شما به تمام قسمت ها و فایل های گوشی و حافظه خارجی (SD Card) دسترسی خواهید داشت. همچنین شما با استفاده از این برنامه می توانید از مزایای FTP نیز بهره ببرید و فایل های خود را از طریف FTP منتقل کنید.

از دیگر امکاناتی که این برنامه در اختیارتان قرار می دهد، می شود به دسترسی به فضای ابری نام برد. فضا هایی چون Google Drive, DropBox,Box و … به صورت پیش فرض در این برنامه موجود هستند و شما می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود به سادگی به فضا های ابری خود دسترسی داشته باشید. از دیگر مزایای این برنامه می شود به انتقال اطلاعات از طریق وای فای، فشرده سازی اطلاعات، رمز نگاری و چندین قابلیت کاربردی دیگر نام برد.

 

Instagram

 

 

در جایگاه 4 ام لیست ما، شبکه اجتماعی اینستاگرام جای دارد. در این شبکه اجتماعی، کاربران اقدام به ارسال و اشتراک گذاری تصاویری که خود به ثبت رسانده اند می کنند و می توانند تصاویری که دیگران نیز به اشترام گذاشته اند را به اصطلاح like کنند و برای آن ها نظر ارسال کنند. در این شبکه اجتماعی کاربران دیگران را دنبال می کنند فقط تصاویر افرادی را که دنبال می کنند می توانند ببینند. البته فیسبوک در سال 2012 این شبکه اجتماعی را با قیمتی بالا تر از 1 میلیارد دلار خرید.

 

LockerPro Lockscreen

 

 

LockerPro Lockscreen یک قفل صفحه نمایش ساده و تمیز همراه با نمایش اطلاعیه ها برای دستگاه اندروید شما است. توسط این برنامه می توانید قفل صفحه نمایش گوشی خود را طبق سلیقه تان شخصی سازی کنید. این برنامه به شما امکان می دهد تا تصویر لاک اسکرین را تغییر و یا ویجت ها و میانبرهایی برای دسترسی سریع به برنامه ها بر روی لاک اسکرین قرار دهید.

LockerPro به شما این امکان را می دهد تا اطلاعیه ها (notifications) از قبیل تماس های از دست رفته، پیام های دریافت شده، ایمیل های دریافتی و رویداد های مربوط به نرم افزار های گوشی را بدون باز کردن قفل دستگاه چک کنید. نظارت بر اطلاعیه های هر برنامه و نمایش آنها به عنوان بنر روی قفل صفحه نمایش از دیگر امکان این برنامه است.

 

ANDROID LOST

 

 

اندروید لاست بدون شک یکی از بهترین برنامه های موجود برای ردیابی و یافتن گوشی های گم شده یا دزدیده شده است. با استفاده از این نرم افزار دیگر نگران دزدیده یا مفقود شدن گوشی خود نباشید. برای استفاده از این برنامه به یک حساب گوگل نیاز دارید که از طریق آن در سایت ANDROIDLOST  ثبت نام کنید. با نصب این نرم افزار اگر گوشی خود را گم کردید با فرستادن یک SMS به گوشی خود به طور خودکار موقعیت فعلی را توسط SMS دریافت می کنید. این نرم افزار امکانات فراوانی دارد. به طور مثال می توانید اطلاعات خود را با فرستادن SMS پاک کنید یا صدا و تصویر اطراف گوشی را ضبط کنید. همچنین می توانید نرم افزار را مخفی کنید که در مواقع دزدیده شدن نرم افزار قابل پاک شدن نباشد. در صورت عوض شدن سیم کارت نیز شماره سیم کارت جدید برایتان ارسال خواهد شد.

 

MAIL DROID

 

 

نرم افزار MailDroid Pro  با استفاده از پروتکل های Webdav/POP3/IMAP امکان دسترسی شما به انواع حساب های ایمیل را فراهم می کند. توسط این نرم افزار می توانید ایمیل های مختلف خود را مدیریت کرده، پیام های دریافت شده را بخوانید، ایمیل جدید ارسال کنید و هر کاری را که با یک سرویس ایمیل تحت وب همچون جیمیل انجام می دادید، انجام دهید. این نرم افزار قابلیت دسترسی به انواع حساب ها را دارد؛ چه حساب های ایمیلی که سرویس های مطرحی همچون گوگل و یاهو ارائه می دهند، چه حساب های ایمیل مختص به سایت های شخصی که عمومی نیستند.

 

Scanbot | PDF Scanner 

 

 

برنامه Quick PDF Scanner به شما امکان می‌ دهد تا اسناد مختلف را اسکن کرده و پس از تبدیل به فرمت PDF، آن را به اشتراک بگذارید. این برنامه از دوربین دستگاه شما استفاده می‌ کند تا اسناد شما را به فرمت دیجیتالی درآورد و به راحتی بتوانید آن را نگهداری و مدیریت کنید. این برنامه از دستورالعمل‌های گوگل برای طراحی رابط کاربری استفاده کرده تا رابطی انعطاف‌ پذیر و مدرن را به شما ارائه دهد. می‌ توانید به طور پیشرفته پیکربندی‌ های دوربین را سفارشی کرده و تنظیمات PDF خروجی را نیز تغییر دهید. این برنامه توسط توسعه‌دهندگان برنامه OfficeSuite ساخته شده و به شما امکان می‌دهد به طور هوشمند به مدیریت اسناد خود بپردازید

 

TASKER

 

 

هر انتظاری از گوشی خود دارید با نرم افزار Tasker برآورده کنید. کافیست هر انتظاری از گوشی خود دارید به نرم افزار بسپارید تا این ابزار آن کار را سر وقت خودش انجام دهد. از جمله این کارها می توان به تبدیل متن به گفتار، مدیریت کامل فایل ها، ایجاد پروفایل ها و دستورات نامحدود، انجام دستورات در زمان، مکان و حالات متفاوت، ارسال اس ام اس، تماس گرفتن، قطع تماس، استفاده از رادیو، کنترل مدیا پلیر و فایل های صوتی، برنامه ریزی روزانه، رمز گذاری پوشه های موبایل، کنترل کامل صفحه نمایش کامپیوتر و امکان تنظیم میزان روشنایی صفحه و هزارن کار دیگر اشاره کرد. نرم افزار قابلیت نصب روی اندروید 4 به بالا را دارد.

 

CLEAN MASTER

 

 

نرم افزار Clean Master امکان پاکسازی فایل های زائد و بدون استفاده ای که در گوشی های همراه وجود دارد را به شما می دهد. با استفاده از این نرم افزار می توانید آن دسته از برنامه هایی که حافظه RAM گوشی را اشغال کرده اند پاکسازی کنید تا فضای اشغال شده رم گوشی پاکسازی شود و به این ترتیب سرعت دسترسی شما به بخش های مختلف افزایش یابد. از طرفی با استفاده از Clean Master امکان خنک کردن پردازنده و رم دستگاه را نیز خواهید داشت. امکان حذف کردن تصاویر تکراری که در گوشی وجود دارد و یکی دیگر از قابلیت های Clean Master است که سبب افزایش سرعت گوشی و خالی شدن حافظه آن خواهد شد.

مدیریت برنامه های خود اجرا شونده ای که به هنگام روشن کردن گوشی به صورت خودکار اجرا می شوند باعث افزایش چشم گیر سرعت کارایی شما خواهد شد. البته برای استفاده از این قابلیت باید گوشی همراه شما روت شده باشد.

 
گزارش از مجتبی غنی دل

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا