پزشکی و سلامت

برنامه‌های برای پیشگیری از سقط جنین

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس برنامه‌ها و مداخلات وزارت بهداشت برای پیشگیری از سقط جنین را تشریح کرد.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، محمد اسماعیل مطلق با اشاره به اینکه «بارداری برنامه ریزی شده» یکی از مهم ترین برنامه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از سقط جنین در جامعه است، اظهار داشت: در این برنامه که از نیمه دوم سال 93 در شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی کشور آغاز شده است، بر فرهنگسازی، مشاوره و آموزش افراد تأکید می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت بیان داشت: در این برنامه به بانوانی که فرزندان زیر سه سال دارند برای بارداری های بعدی آموزش های لازم داده خواهد شد.

اسماعیل مطلق ادامه داد: تقویت اعتقادات مذهبی، آگاهی بخشی در خصوص عوارض جسمی و روانی سقط جنین و عوارض نازایی بر اثر سقط، تهیه آیین نامه لازم با همکاری نهادهای مذهبی را سایر برنامه‌های دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس برای جلوگیری از سقط در جامعه اعلام کرد.

وی سقط جنین را موجب ایجاد عوارض سنگین در همه ابعاد سلامت جسمی، روانی و معنوی برای خانواده‌ها دانست و با اشاره به آمار سالانه 220 هزار سقط جنین در ایران، خاطرنشان کرد: سقط جنین علاوه بر تحمیل عوارض سنگین روحی و روانی و معنوی به افراد و جامعه، موجب ایجاد عفونت در زنان و نازایی ناشی از این عفونت می‌شود. بنابراین به جز موارد نادری که تحت شرایط خاص و توسط مراجع واجد صلاحیت و با توصیه پزشک صورت می‌پذیرد، بنابریان به همه کسانی که مبادرت به این اقدام ناپسند می‌کنند توصیه می‌کنیم از این اقدام پرهیز جدی کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا