آرایش و زیبایی

برای روشن شدن رنگ پوست از چه صابونی استفاده کنیم؟

یک متخصص طب سنتی پاسخ داد

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی گفت: در بازار صابون‌های گیاهی لایه بردار خوبی وجود دارد که هر کدام خاصیت متفاوتی دارد. صابون بابونه پوست را روشن می‌کند و صابون جوانه گندم چربی پوست را از بین می‌برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازتسنیم, لیلا شیربیگی متخصص طب سنتی درباره بهداشت مو اظهار کرد: رعایت اصول 6 گانه سلامتی شامل آب و هوا, خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها, خواب و بیداری, حرکت و سکون, احتباس و استفراغ, و حالات روحی و روانی در سلامت پوست و مو بسیار موثر است.

به گفته وی شامپوهای گیاهی خوبی امروزه در بازار موجود است و نکته‌ای که وجود دارد این است که افراد موهایشان را با یک نوع شامپو سازگار است و افراد سعی کنند موهای سرشان را با یک شامپو سازگار کنند و گرنه نیازی نیست افراد را زیاد به درد سر بیندازیم.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: در بازار صابون‌های گیاهی لایه بردار خوبی وجود دارد که هر کدام خاصیت متفاوتی دارد صابون بابونه پوست را روشن می‌کند و صابون جوانه گندم چربی پوست را از بین می‌برد.

شیربیگی افزود: برای سلامت پوست و مو باید اندام‌های داخلی سالم باشد, اگر معده افراد دچار ضعف و ناراحتی باشد در پوست و موی آنها نیز اختلالی بروز خواهد کرد.

وی ادامه داد: مصرف غذایی که در بدن خون صالح و خوبی را تولید می‌کند, در رشد و سلامت مو نیز بسیار موثر است چرا که عروق خونی در ناحیه پوست تحریک شده و موی سالمی را رویش می‌دهد.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: زرده تخم مرغ عسلی یکی از بهترین غذاهایی است که خون صالح تولید می‌کند چرا که هضم آن راحت است و خون خوشرنگ در بدن تولید می‌کند.

شیربیگی اضافه کرد: نان گندم خوب پخته شده بسیار مناسب است و اخلاط مناسبی در بدن تولید می‌کند همچنین گوشت گوسفند و بره یکساله همچنین از بین میوه‌ها انجیر و انگور بسیار مفید است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین قدم فرد برای داشتن موی سالم مصرف موادغذایی یاد شده و رعایت آداب صحیح غذا خوردن است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا