آرایش و زیبایی

برای جلوگیری از ریزش مو( Hair loss) و نازک شدن مو چه بخوریم؟

Hair loss

سن ،کمبو مواد مغذی، ژنتیک و هورمون ها روی رشد مو ، ریزش مو ، نازک یا کلفت بودن مو تاثیر زیادی دارد.

اگر میخواهید از نازک شدن موها و ریزش موی سر خود جلوگیری کنید در برنامه غذایی خود مواد غذایی زیر را بگنجانید. استفاده از غذاهای مضر شما را در نازکتر شدن موی سر و ریزش موی سرتان تاثیر  دارد.

خوردن غذاهای زیر نه تنها از ریزش مو و موخوره و نازک شدن مو  جلوگیری میکند بلکه از سفید شدن زودرس موها هم پیشگیری میکند.

 میوه نارنگی به دلیل داشتن ویتامین C  باعث جذب سریع غذاهای آهن دار (مانند اسفناج )در بدن میشود. نارنگی همچنین با داشتن ویتامین ب12 (B12) از ریزش مو جلوگیری میکند و روند سفید شدن مو را کند میکند.

برای جلوگیری از ریزش مو و نازک شدن موها چه بخوریم؟

روغن بادام

روغن بادام به دلیل داشتن چربی های سالم ،پروتئین و ویتامین ها به سلامت موها کمک میکند. آجیل با داشتن ویتامین E  به براقی موها کمک کرده و ضخامت موها را حفظ میکند. طی یک آزمایش   مردانی که هر روز یک مکمل ویتامین E مصرف کرده اند رشد موی خوبی داشته اند یعنی حدود 42 درصد رشد موهای آنها افزایش پیدا کرده است. برای تامین ویتامین E  محلول در چربی روزانه کافی است یک قاشق غذاخوری بادام به بدنتان برسد.

اسفناج

یکی از علل شایع ریزش مو در زنان  کمبود مواد معدنی از جمله فقر آهن یا همان کمبود آهن است. برای نرم کردن موهای خود اسفناج بخورید زیرا اسفناج دارای سبیوم sebum و آهن زیادی است.گیاه اسفناج همجنین دارای پتاسیم، اسیدهای امگا 3،کلسیم ، آهن و منیزیم است که همه این خوراکی ها به درخشان شدن مو ، پرپشت شدن موها و جلوگیری از ریزش مو کمک میکند.

ماهی سالمون

همانطور که میدانیم بدن نمیتواند امگا 3 تولید کند. داشتن التهاب در بدن که منجر به ریزش موی شما شده با مصرف امگا 3 بهبود میابد. ماهی هایی از جمله سالمون ، ماهی های آب سرد مثل قزل آلا و ماهی ساردین سرشار از امگا3 هستند. این ماهی ها همچنین به تناسب اندام کمک میکنند و بیماریها را دور میکنند. ریزش موی زنان و تاسی در مردان باعث مقاومت بدن به انسولین میشود بنابراین ماهی سالمون باعث تولید موثر انسولین در بدن میشود. توجه کنید نباید ماهی سالمون پرورشی مصرف کنید

بلغور جو دوسر

به دلیل وجود اسید های چرب غیر اشباع ، اسید های چرب امگا 3 , فیبر، روی (زینک ) و آهن در  جوی دو سر ، این بلغور رشد موها را تحریک میکند  و باعث ضخیم شدن موها  میشود. پس از مصرف جو دو سر غافل نشوید.

دارچین

ادویه دارچین باعث بهبود در گردش خون میشود و  مواد مغذی و اکسیژن را به فولیکولهای مو بهتر انتقال میدهد.دارچین را میتوان با نان ، غلات صبحانه و یا قهوه استفاده کرد.

تخم مرغ

به دلیل وجود داشتن نوعی از ویتامین B به نام بیوتین در تخم مرغ ، خوردن تخم مرغ به تقویت ناخن های شکننده  و رشد مو کمک می کند. کمبود بیوتین ریزش مو را به دنبال دارد.  ماهی قزل آلا، آووکادو و  بادام هم بیوتین دارند.

صدف

صدف با داشتن زینک زیاد از ریزش مو و حتی مژه جلوگیری میکند. زینک در  خرچنگ و گوشت گاو هم وجود دارد.

عدس

عدس سرشار از  آهن ، بیوتین، پروتئین، اسید فولیک و زینک میباشد . برای سالم ماندن سلولهای قرمز خون ، بدن  نیاز به اسید فولیک  دارد. این سلولها باعث رسیدن مواد مغذی واکسیژن  از طریق پوست به موها میشوند.

جگر

یکی از دلایل شایع ریزش مو مخصوصا در خانم ها کمبود آهن است. در سبزیجات با برگهای سبز تیره مانند اسفناج ،دانه سویا، عدس ، پاستا و غلات غنی شده آهن زیادی وجود دارد. جگر از اندامهایی است که آهن زیادی دارد.

ریزش مو ونازک شدن موها

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا