مشاوره زناشویی

با بدخلقی های دوران قاعدگی چکار کنیم؟

درمان علائم عصبی دوره حول و حوش قاعدگی

اگر به اطراف خود نگاه کنید خانم هایی هستند که دچار عصبانیت و افسردگی در دوران قاعدگی میشوند.اما به راستی علت عصبانیت در زمان پریود و قبل از آن چیست؟ در زیر خانم عباسی به پرسش یک کاربر پاسخ داده است.

علت عصبانیت قبل پریودی چیست؟

سوال:سلام خانم عباسی عزیز . من خانمی ۲۵ساله هستم.طبع من صفراوی است. یک حالت افسردگی در من هست که چندهفته قبل از پریود تشدید میشود. افکار منفی به سرم میزند. مشکلاتم را خیلی بزرگ میکنم.از نظرجنسی کاملا سرد میشوم و صورتم جوش میزند و پوستم سیاه میشود.و باشوهرم هم خیلی بداخلاقی میکنم و کلا حالت زنانگی من از بین میرود. برعکس روزهایی که پریود هستم و تا ۱۴ سیکلم پوستم خیلی خوب وشفاف است. اخلاقم کلا عوض میشود. از نظرجنسی فعال ترم .خوش رفتار میشوم و عشوه ونازم هم بیشتر میشود. تمایلم به خریدن و پوشیدن لباسای سکسی بیشتر است. چکار کنم که روزهایی که اینجوری هستم حالم خوب شود؟ مشکلم چیست؟این تعادل نداشتن در رفتارم باعث شده از چشم شوهرم بیفتم.این را هم بگویم که دوره پریود من ۵۰ روزه است. یعنی من کلا دوهفته از سیکل حالم خوب است و بقیه روزها تا پریود شوم رفتارم رفته رفته خراب تر میشود و عصبی میشوم تا دوباره پریود شوم.

یک سوال دیگر هم داشتم .من خیلی زود عصبانی میشوم و سر پسرم و شوهرم داد میزنم.داروی گیاهی چی بخورم که یک ذره آرام باشم؟
و‌ سوالم دیگرم این بود که من وقتی پیش پدر و مادرم هستم قشنگ متوجه میشوم که همسرداریم مثل مادرم هست.یعنی همش غر میزند. برای پدرم مادری میکند. زنانگی ندارد….. و بچه داری من مثل پدرم هست.یعنی سر بچه زود داد میزنم. محبت کافی به خرج نمیدهم. اعصابم‌ زود خرد میشود و…. آنجا تصمیم‌ میگیرم رفتارم را عوض کنم.ولی وقتی پیش شوهرم و بچه ام هستم اصلا انگار نه انگار تصمیم داشتم خودم را عوض کنم.چیکار کنم؟کمکم کنید.

حالات روحی دوران قاعدگی

پاسخ زهرا عباسی:

سندرم Pms

مسأله شما مربوط به سندرم Pms یا پیش از قاعدگی هم هست  اما به نظر بنده شما غلبه سودا هم دارید پس بهتر است حتما مزاج شناسی بشوید واگر لازم بود افتیمون یا. . . مصرف کنید .لطفا یکبار حجامت کنید  و از آب شوید و عسل غافل نشوید هفته ای 2 بار هم شنا بروید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا