آرایش و زیبایی

با هورمون شناسي زنانه لاغر شويد!

 

اگر رژیم غذایی نامناسب باشد، هورمون های چربی سوز عملکرد نامناسبی خواهد داشت و میزان سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می کند و با این که کالری کمتری مصرف می کنید، اما کم کردن وزن دشوارتر می شود.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران، «انسولین» نقش مهمی در بدن به ویژه در ساخت عضله و حفظ میزان قند خون ایفا می کند انسولین و کربوهیدرات با هم در ارتباط است و هرچه مصرف کربوهیدرات بالاتر باشد، انسولین بیشتری در خون رها می شود.

بررسي ها نشان مي دهند، اپی نفرین هورمونی است که باعث سوختن چربی و رهایی انرژی در بدن افراد به وي‍ژه زنان می شود. این هورمون برای کاهش اشتها نیز مفید است. برای تولید بیشتر این هورمون در بدن، ورزش مفید است.

گفتني است ميزان اپي نفرين در بدن افراد کم تحرک بسيار کم است و زماني مقدار ترشح اين هورمون در بدن افزايش مي يابد که افراد در روز وقت مناسبي را به ورزش اختصاص دهند و اين هورمون تنها با ورزش مداوم در بدن آزاد مي شود.

همچنين مطالعات اخير نشان مي دهند مصرف کربوهيدرات ها و ميوه و سبزيجات فيبر دار باعث بهبود عملکرد سوخت و ساز هورمون هاي بدن مي شود و رژيم غذايي نامناسب از توليد هورمون در بدن جلوگيري مي کند.

نتايج مطالعات نشان مي دهند، هورمون هاي زنانه با برقراری ارتباط با سلول های چربی، آن ها را برای شکستن و سوزاندن چربی آماده می کند. تولید این هورمون ها از طریق انجام ورزش های سنگین و مستمر افزایش پیدا می کند. برای این که تاثیر چربی سوزی این هورمون به حداکثر میزان خود برسد، ورزش کنید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا