مشاوره زناشویی

با سایت همسان گزینی نیمه گمشده تان را برای ازدواج پیدا کنید

با سایت همسان گزینی نیمه گمشده تان را برای ازدواج پیدا کنید

 

ازدواج از طریق سایت همسان گزینی

 

 محمد گلزاری،معاون سابق ساماندهی امور جوانان در نشست خبری در پنجم مهر سال 93 خبر از راه اندازی سامانه ملی همسان‌گزینی داد و گفت: به دلیل  راه اندازی 300 سایت همسریابی غیرقانونی،سازمان تبلیغات اسلامی، طرحی را مبنی بر همسان گزینی ارائه داده است که با همکاری موسسه تبیان اجرا شود؛در این طرح یک سایت جامع ویژه همسان گزینی راه اندازی می شود و افراد با رویکرد ایرانی- اسلامی، با مشاوران متخصص در ارتباط هستند. تقریبا پس از گذشت یک سال از خبر راه اندازی سامانه ملی همسان‌گزینی ، در تاریخ 25 خرداد 94 از این سایت در آکادمی ملی المپیک، رونمایی شد.

این طرح از ابتدا موافقان و مخالفان زیادی را با خود همراه کرده ؛ منتقدین می گویند: با توجه به اینکه در کشور ما بسیاری از جوانان سلیقه خانواده خود را قبول نداشته و یا با آنها تفاهم ندارند، سایت های همسان گزینی در صورتی که بر اساس استانداردها و فرهنگ اسلامی و ایرانی باشند، بسیار مناسب هستند، اما متاسفانه این حرکت نوعی تقلید از روش‌های همسرگزینی در غرب  است و سال ها طول خواهد کشید تا در کشور ما شناخته و کاربردی شوند. عده دیگری از منتقدین هم می گویند:مشکلات عدم ازدواج جوانان،همسان گزینی نیست؛ بلکه شغل، مسکن، عدم اعتماد به طرفین از جمله مشکلات مهم جوانان در ازدواج است.
حالا مدیر طرح همسان‌گزینی تبیان در نشستی خبری، آخرین دستاوردهای این پروژه را معرفی کرده است.

65 درصد ثبت نام کننده ها دهه شصتی هستند

مدیر طرح همسان گزینی تبیان، با بیان اینکه تاکنون ۳۲ هزار و ۲۰۰ نفر در طرح همسان گزینی ثبت نام کرده اند، تاکید کرد: این تعداد ثبت نامی در تهران، اصفهان و البرز به ثبت رسیده، اما درخواست های متعددی از قم و خراسان رضوی داشته ایم که به زودی سامانه همسان گزینی پس از استان قم، در خراسان رضوی فعالیت خود را آغاز می کند.
حسینی افزود: ۶۵ درصد ثبت نام کنندگان در سامانه همسان گزینی تبیان، جوانان متولد دهه ۶۰ هستند. همچنین ۲۱ درصد این افراد، متولد دهه ۵۰ و ۱۰ درصد متولد دهه ۷۰ هستند.
وی با اشاره به آمار یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفری متاخرین ازدواج که از سن متعارف برای ازدواج عبور کرده اند، گفت: از این تعداد تنها حدود ۳۰۰ هزار نفر مرد هستند که به این ترتیب بخش زیادی از آنها شانس کمی برای ازدواج دارند.
مدیر طرح همسان گزینی تبیان ادامه داد: بیشترین ثبت نام کنندگان در سامانه تبیان با ۶۶ درصد،مربوط به افراد دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. همچنین ۸ درصد این افراد دارای مدرک دکتری و فوق دکتری هستند.
حسینی اضافه کرد: ۹۲ درصد افراد ثبت‌نامی در سامانه همسان گزینی تبیان، سابقه ازدواج ندارند، اما ۸ درصد آنها سابقه متارکه یا همسر فوت شده دارند.
وی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر معرف به صورت رسمی با سامانه همسان گزینی همکاری دارند، افزود: نتیجه فعالیت این افراد، معرفی ۹ هزار نفر از جوانان برای ازدواج بوده که از این تعداد هزار و ۱۰۰ نفر به مرحله ازدواج رسیده‌اند(یعنی از هر 9 معرفی، تنها یک ازدواج) ؛ البته این آماری است که افراد ازدواج کرده به سامانه اعلام کرده اند و موارد زیادی وجود دارد که افراد پس از ازدواج، سامانه تبیان را در جریان قرار نمی دهند.
مدیر طرح همسان گزینی تبیان با اشاره به اینکه بزرگ ترین مشکل سد راه ازدواج جوانان، مسائل فرهنگی است، افزود: باورهای غلط در زمینه ازدواج باعث شده که از میان ۹ هزار فرد معرفی شده، موارد زیادی به سرانجام نرسد.
حسینی پیشداوری در مورد فرهنگ خانواده با توجه به محل سکونت، نداشتن شغل ثابت یا دولتی برای آقایان و مسائل ظاهری همچون قد و وزن را مهم ترین معیارهای خانواده ها و جوانان برای ازدواج دانست و اضافه کرد: در پاره ای موارد آقایان علیرغم داشتن سن بالا، متقاضی همسری بسیار جوان هستند.همچنین در مواردی علیرغم تائید جوانان متقاضی ازدواج در آزمون مصاحبه و مشاوره، برخی اختلافات در زمینه مسائل مالی همچون میزان مهریه، مانع ازدواج جوانان می شود که همین مسئله شش ماه فعالیت کارشناسان سامانه همسان گزینی را از بین می برد.

طلاق ثبت نشده است

حسینی با بیان اینکه سامانه همسان‌گزینی به دنبال افزایش آمار کمی ازدواج بدون زیرساخت های لازم نیست، تاکید کرد: هدف کوتاه مدت ما، دانش افزایی ازدواج و احیای سنت معارفه همچنین احیای نقش خانواده ها برای افزایش کیفیت ازدواج است، اما در رویکرد بلندمدت امیدواریم با همکاری همه سازمان ها، سازمان تبیان را در اختیار بنیاد ملی ازدواج که باید تشکیل شود، قرار دهیم تا آمار ازدواج به صورت کمی افزایش یابد.
مدیر طرح همسان گزینی تبیان با اشاره به فعالیت بیش از یک ساله این سامانه خاطرنشان کرد: مراحل علمی کار طی  شده و در حال حاضر به وجود خلاء هایی در سطح جامعه رسیده ایم و در حال شناسایی مشکلات هستیم تا با همکاری سازمان‌های مسئول، مشکلات فرهنگی ازدواج کاسته شود.
حسینی گفت: تاکنون هیچ موردی از طلاق در میان زوجینی که از طریق سامانه همسان‌گزینی ازدواج کرده اند، نداشته ایم و ازدواج های انجام شده را هر شش ماه یک بار رصد می کنیم تا با آموزش و ارجاع به مشاوران زوج درمانگر در صورت بروز مشکل، مسئله حل و فصل شود. وی بیان کرد: اخیرا سایتی از سوی یکی از نهادهای دولتی ایجاد و راه اندازی شده که با توجه به ضعف آموزش و فقدان پیشینه در فرهنگ ما چندان کاربردی نیست. این گونه سایت ها نمی توانند موفقیت را برای زوجین به ارمغان آورند؛ چرا که زمینه آشنایی و پیشینه فرهنگی و عاطفی باید به گونه ای باشد که تضمین کننده آینده زوجین باشد.

سایت همسان گزینی
با سایت همسان گزینی نیمه گمشده تان را برای ازدواج پیدا کنید

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا