آرایش و زیبایی

با روش‌های خانگی صورتتان را از جوش‌ها پاک کنید

 

برای درمان و پاکسازی صورت از جای جوش‌ها علاوه بر اصلاح تغذیه برخی روش‌های خانگی مفید هستند.

دکتر دهقان متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای درمان جوش صورت حتماً باید تغذیه اصلاح و تا حد امکان از خوردن بیش از حد گرمی‌ها و آفتاب و استرس نیز دوری شود. از محصولات آرایشی استفاده نکنید و خصوصاً بانوان از سلامتی غدد و هورمون‌های بدنشان اطمینان حاصل کنند.

 

وی ادامه داد: مالیدن خمیری از فلفل سیاه و پودر جوزهندی، مخلوط ده گرم آب پیاز سفید با 5 گم عسل و یک گرم نمک سنگ (بعد از چند دقیقه بشویید) و گذاشتن 10 دقیقه پودری از مخلوط بادام و آرد برنج با ماست نه تنها لکه‌ها و جوش‌ها را از بین می‌برد بلکه به شادابی پوست کمک می‌کند.

 

دکتر دهقان اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز جوش، ماست را به آرد نخود اضافه کنید و روی صورت بمالید و قبل از این که خشک شود آن را با دست روی پوست بمالید و این کار را به مدت 2 روز ادامه دهید همچنین همیشه از صابونی که پزشک تجویز کرده است استفاده نمایید.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شما می‌توانید برای از بین بردن جای جوش‌ها روزی 10 تا 15 دقیقه یک قطعه لیموترش تازه روی پوستتان بگذارید و بعد از 12 هفته از داشتن پوستی صاف و شفاف لذت ببرید اسید موجود در آب لیموترش باعث از بین رفتن جای جوش‌ها می‌شود ولی اگر پوست خشکی دارید این روش را به کار نبرید. برای جلوگیری از باقی ماندن لکه‌های دائمی که باعث کدر شدن صورت می‌شوند هرگز جای جوش‌ها را فشار ندهید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا