پزشکی و سلامت

با دیدن این سه علامت حتما به پزشک مراجعه کنید

 

“سوزش”، “تکرر” و “تغییر رنگ” ادرار سه علامت جدی و هشدار دهنده بیماری‌ها و عفونت‌های کلیوی است و در صورت مشاهده آنها باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد.

علیرضا ساربان متخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کلیه‌ها آب بدن را تنظیم کرده، مواد زائد را جمع آوری و برداشت کرده و هورمون‌ می‌سازند.

 

وی با بیان اینکه بیماری کلیوی در مراحل اولیه معمولا علامت خاصی ندارد، تصریح کرد: متاسفانه مهمترین مشکل در خصوص مقابله با بیماری‌های کلیوی، تشخیص دیر هنگام و عدم درمان به موقع این بیماری‌های است.

 

ساربان گفت: البته برخی از علائم وجود دارد که به محض مشاهده آنها باید به متخصص اورولوژی یا نفرولوژی مراجعه شود.

 

وی تاکید کرد: سوزش، تکرر و تغییر رنگ ادرار سه علامت جدی و هشدار دهنده بیماری‌ها و عفونت‌های کلیوی است و در صورت مشاهده آنها باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد.

 

ساربان یاد آور شد: در صورت ابتلا به مشکل نارسایی کلیوی، علائمی نظیر اختلال هوشیاری، خونریزی معده، ورم اندام‌های بدن، بی نظمی ضربان قلب، پوکی استخوان، تجمع آب در ریه و پیرامون قلب اختلال بینایی ممکن است بر فرد مبتلا عارض شود.

 

وی افزود: به طور معمول لازم است که هر فرد سالم هر یک سال یک بار به پزشک مراجعه کرده و آزمایش دهد تا درصورت ابتلا به بیماری‌ کلیوی بلافاصله تحت درمان قرارگیرد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا