پزشکی و سلامت

با این رژیم‌غذایی فرد دچار تحلیل عضلانی می‌شود

 

خیلی از افراد با رژیم‌های مختلفی در تلاش هستند تا به وزن نرمال برسند اما این رژیم‌ها علاوه‌ بر تاثیر مثبت خود دارای اثرات منفی هم هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکثریت مردم در تکاپوی لاغری و انجام رژیم‌های غذایی از جمله رژیم‌های گوشت‌خواری، گیاه‌خواری و ما بین این دو هستند. اما هر کدام به جز سود آن عوارض هم به همراه دارند.

 

مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خیلی از افراد برای کاهش وزن خود به سمت رژیم‌های گیاهی می‌روند که این رژیم‌ها علاوه بر کاهش وزن و فشار‌خون عیب‌هایی همچون کاهش ویتامین D و B12 دارد.

 

وی ادامه داد: هنگامیکه فرد محصولات گیاهی را مصرف می‌کند. از محصولات حیوانی بی‌بهره می‌شود و به این دلیل فرد دچار کاهش ویتامین D در بدن می‌شود.

 

وی افزود: به علت اینکه معمولا در سبزی‌ها ویتامین B12 کافی نیست خیلی از افراد از طریق تزریق و یا به صورت خوراکی می‌توانند این کمبود را جبران کنند.

 

این متخصص تغذیه بیان کرد: برای این افراد مناسب است حدود 30 دقیقه زیر نور‌آفتاب باشند تا کمبود ویتامین D مورد نیاز بدن خود را تامین کنند.

 

وی در رابطه با تاثیر رژیم گیاهی بر روی عضلات بدنی اظهار کرد: همانطور که می‌دانید بهترین تغذیه مناسب تغذیه‌ای است که حاوی پروتئین باشد البته دریافت آن از طریق غذاهای حیوانی است بنابراین کمبود این پروتئین باعث تحلیل عضلات بدن در درازمدت می‌شود پس بطور کلی بهتر است در کنار مواد گیاهی از لبنیات و تخم‌مرغ استفاده کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا