حوادث

با افشای رازها وعکس‌های دوستم، قصد باج خواهی داشتم

با افشای رازها وعکس‌های دوستم، قصد باج خواهی داشتم

باج خواهی با پخش عکس های رفیق نارفیق

«روزی که به منزل ثریا رفته بودم، ناگهان فکری به ذهنم رسید، می دانستم که فیلم های خصوصیش درون آن دوربین است و به همین خاطر این وسیله برایش بیش از اندازه مهم است. گفتم آن را بر می دارم و به شوهرم می دهم تا به خاطر عکس ها و فیلم هایی که در آن دارد، باج خوبی بگیرد و … »

من دوربینی داشتم که به جانم بسته بود

دو خانم جوان در حالی که به دست یکی از آنها دستبند زده شده بود و  با هم در حال جرو بحث بودند، وارد اتاق مشاوره شدند، یکی از این خانم ها گفت: من و این خانم از مدت‌ها قبل با هم دوست بودیم و با هم رفت و آمد داشتیم. من دوربینی داشتم که به جانم بسته بود و هر کجا می رفتم دوربین را باخودم می‌بردم تا اینکه یک روز سمیه به خانه من آمد، دوربین هم روی قفسه ویترین بود، بعد از رفتن دوستم متوجه شدم که دوربین نیست.  خانه را حسابی گشتم، اول به برادرم مشکوک شدم؛ چون با او اختلاف دارم و فکر کردم دوربین را برداشته تا با این کار من را آزار دهد. به امیر گفتم دوربینم را دزدیده‌اند و می خواهم بروم شکایت کنم، فکر کردم اگر بفهمد می‌خواهم شکایت کنم، از ترسش برود و دوربین را بیاورد، اما او قیافه حق به جانب به خودش گرفت و گفت برو شکایت کن. من که خبری از دوربین تو ندارم و اصلا آن را ندیدم. وقتی مطمئن شدم که کار برادرم نیست به سمیه مشکوک شدم، بلافاصله با او تماس گرفتم و به صورت غیر مستقیم گفتم ، دوربینم گم شده‌، هرجا را گشتم پیدایش نکردم به همین خاطر می‌خواهم شکایت کنم؛ ولی اگر دوربین من به دستم برسد از شکایتم منصرف می شوم.
ولی او خودش را به بی خبری زد و گفت: خوب بازم بگرد شاید جایی گذاشته باشی چه کسی ممکن است آن را برداشته باشد؟ تو که آن را از خودت جدا نمی کنی! بعد از خداحافظی، من که به یقین رسیده بودم کار او است، به کلانتری رفتم و از او شکایت کردم، پس از تحقیقات صورت گرفته و بازرسی از منزل سمیه، دوربینم در آنجا پیدا شد و دروغ های سمیه برایم رو شد حالا می‌خواهم بدانم چرا دوستی که اینقدر به او اعتماد داشتم این کار را کرده است .

قصد سوءاستفاده داشتم

سمیه که تا این موقع ساکت بود در خصوص انگیزه اش از این کار گفت: من مدت زیادی است که با ثریا دوست هستم و از تمام مسائل زندگیش خبر دارم، حتی از رابطه نامتعارفش با یک پسر جوان هم اطلاع دارم، از طرفی من یک همسر معتاد و یک پسر چهار ساله دارم، چند وقتی بود که همسرم پولی برای تهیه موادش نداشت و بد جوری خمار بود و به همین خاطر من و فرزندم را اذیت می کرد.  من هم نمی دانستم چکار کنم؛ دلم می‌خواست هرطور شده پولی فراهم کنم و به او بدهم تا اینکه روزی که به منزل ثریا رفته بودم، ناگهان فکری به ذهنم خورد، می‌دانستم که فیلم های خصوصیش درون آن دوربین است و به همین خاطر این وسیله برایش بیش از اندازه مهم است. گفتم آن را بر می دارم و به شوهرم می دهم تا به خاطر عکس ها و فیلم هایی که در آن دارد باج خوبی بگیرد و دست از سر ما بردارد؛ اما با آمدن پلیس به منزل ما و پیداشدن دوربین همه نقشه هایم لو رفت و من به عنوان سارق دستگیر شدم…

دوربین وسیله ای برای باج‌خواهی

سرهنگ  جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان درباره این ماجرا گفت: وسایل و تجهیزات دنیای فناوری امروز علی رغم استفاده های بسیاری خوبی که از آنها برای ارتباطات و کم کردن رفت و آمدها و انجام الکترونیکی و راحتی کارها می شوند، از طرف دیگر اگر درست از آنها استفاده نشود، می توانند آسیب ها و خطراتی را برای ما به وجود بیاورند. وی با بیان اینکه امروزه وسایل و تجهیزات فناوری امروز به وسیله ای برای باج خواهی تبدیل شدند اظهار داشت: علت این امر نیز بی‌احتیاطی صاحبان این گونه وسایل است که بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی خصوصی ترین تصاویر و فیلم های خود را در آنها ثبت و ضبط می کنند و در صورت سرقت موردسوء استفاده سارقان قرار می گیرند. وی با بیان اینکه حافظه گوشی موبایل،دوربین و لب تاپ و … قابل بازگشت است اظهار داشت: بسیاری از افراد به غلط تصور می کنند، می‌توانند فیلم یا عکسی را برای مدتی در دوربین یا موبایل خود نگهداری کرده و سپس آن را حذف کنند؛ در حالی که اگر این وسیله به دست افراد تبهکار و هکرهای حرفه‌ای بیفتد، ممکن است عواقب بدی برایشان رقم بخورد، نکته دیگری که شهروندان باید به آن توجه کنند، اعتماد بی جا و بیش از اندازه به دیگران است، مسلم است که هر کسی در زندگی شخصی خود اسراری دارد که انتشار آن ها باعث نابودی زندگیشان خواهد شد؛ به همین خاطر نباید جزیی ترین مسائل زندگی خود را برای هرکسی در میان بگذارند و بدانند ممکن است صمیمی ترین دوست آنها نیز روزی وسوسه شده و از همین اطلاعات  علیه آنها استفاده کند.

لنز نانجیبِ نارفیق
با افشای رازها وعکس‌های دوستم، قصد باج خواهی داشتم

یلدا توکلی – دفتر روزنامه نسل فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا