آرایش و زیبایی

باید و نباید های کاشت مو

سوالات متداول درباره پیوند مو ؟!

  • آیا افراد کاملا طاس هم می توانند مو بکارند؟

اگر سه ناحیه جلوی سر، بالای سر و فرق سر همزمان طاس باشند، طاسی کامل و درجه هفت محسوب می شود. این افراد معمولا بانک موی کافی هم ندارند و پشت سرشان یک نوار نازک شبیه نعل اسب مو دارند و نمی توانند کاندید مناسب برای کاشت مو محسوب شوند. برای چنین افرادی کلاه گیس توصیه می شود.

  • چه افرادی واجد شرایط کاشت ابرو و مژه هستند؟

معمولا افراد با ابروهایی تکه ای یا ظریف و با تراکم کم واجد شرایط کاشت ابرو و مژه هستند. البته میزان موفقیت در کاشت ابرو بستگی به توانایی جراح و تیم او دارد. در عین حال، کاشت ابرو برای بیماران دچار نقص ابرو مناسب تر است و برای بانک مو می توان از موهای پشت گردن و نقاطی از بدن که ضخامت کمتری دارند، استفاده کرد. کاشت مژه نیز قابل انجام است ولی بسیار مشکل و پردردسر است و نتایج هم به اندازه کاشت ابرو رضایت بخش است.

  • آیا از موی نواحی دیگر (به جز پشت و اطراف سر) هم می توان به عنوان منطقه دهنده استفاده کرد؟

موهای مناطق مختلف بدن دارای تفاوت های ساختاری و اساسی با یکدیگرند؛ بنابراین نمی توان از موی هر ناحیه از بدن به جای موی سر استفاده کرد و بهترین مو برای کاشت در مناطق طاس سر، موی ناحیه مشخصی از پشت و اطراف سر است.

  • آیا کاشت مو نیاز به ترمیم دارد و یا دائمی است؟

درمورد افرادی که تراکم موی پشت سر آنها کافی نباشد و وسعت طلبی زیاد باشد این امکان وجود دارد که پس از کاشت اولیه به روش FUT از روش FIT یا همان FUE هم می توان کاشت مو را ترمیم کرد و وسعت بیشتری را پوشش داد. در عین حال، موهای کاشته شده دوباره نمی ریزند زیرا آنها از پشت سر برداشته می شوند و این موها نسبت به هورمون عامل ریزش مو (دی هیدروتستوسترون) حساس نیستند. بنابراین بقای این موها همیشگی است.

  • آیا موهای کاشته شده قابل رشد هستند و می توان آنها را رنگ یا فر کرد؟

بله، خصوصیات این میوها مثل سایر موها هستند و رفتاری که با سایر موها داریم با این موها نیز می توان داشت فقط طی ماه اول پس از کاشت مو نباید موها را رنگ یا فر کرد. حتی ریش و سبیل کاشته شده در آقایان کاملا طبیعی و قابل اصلاح و آرایش است.

  • آیا می توان مو را از شخص دیگری گرفت و پیوند زد؟

به دلیل عدم تطابق خصوصیات بافتی و سیستم ایمنی ما بین انسان ها درصورت استفاده از موهای شخص دیگر این موها پس زده می شوند و به اصطلاح نمی گیرند.

  • آیا  کاشت مو عوارضی هم دارد؟

اگر کاشت مو توسط متخصص پوست و موی باتجربه و آشنا به جزئیات بیماری های پوست و مو و با رعایت شرایط استاندارد فیزیکی و استریل انجام شود، عارضه ای در پی نخواهد داشت ولی پس از کاشت مو تعدادی عوارض موقت وجود دارند؛ ازجمله تورم خفیف در پیشانی که با تنظیم حالت نیمه نشسته در حین خواب برای چند شب اول و کمپرس سرد بلافاصله پس از کاشت مو قابل بهود است. درد در منطقه دهنده یا گیرنده مو هم که اغلب خفیف و زودگذر است و با مصرف داروهای مسکن برطرف می شود.

  • آیا ممکن است کاشت مو باعث آسیب به بقیه موها شود؟

بلی، اگر تکنیک درست استفاده نشود علاوه بر به هدر رفتن موهای کاشته شده ممکن است موهای مجاور نیز دچار ریزش شوند.

  • آیا عمل کاشت مود دردناک است؟

خیر، این عمل، سرپایی و با روش بی حسی موضعی انجام می شود و تنها درد بیمار درد تزریق ماده بی حسی در ابتدای عمل است. درحقیقت ممکن است در طول عمل شما خواب باشید.

  • کدام واقعی تر است؟ قیمت براساس تار مو، گرافت یا وسعت کاشت مو؟

معمولا کلینیک های کاشت مو قیمت را براساس تار مو محاسبه و اعلام می کنند و معمولا قیمت هر هزار تار مو از ۲۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان متفاوت اعلام می شود اما واقعیت این است که کاشت مو و شمارش براساس تار مو انجام نمی شود بلکه کاشت مو براساس فولیکول یا همان گرافت انجام می گیرد و شمارش و اعلام قیمت براساس گرافت، مناسب تر و به واقعیت نزدیک تر است.

  • آیا بعد از عمل، محل برداشت موها در پشت سر خالی خواهد ماند؟

البته موهای جدیدی به جای موهای برداشته شده درنمی آید ولی تکنیک برداشت به گونه ای است که به طور معمول محل برداشتن مو در پشت سر مشخص نیست و این محل در زیر خواب موهای پشت سر مخفی خواهد شد.

  • در هر جلسه کاشت مو حداکثر چند گرافت کاشته می شود؟

معمولا در یک جلسه حداکثر حدود ۱۵۰۰ تا ۲ هزار گرافت (معادل ۴ هزار تا ۵ هزار تار مو) می توان برداشت و کاشت کرد.

  • آیا کاشت مو می تواند جایگزینی برای اکستنشن باشد و موها را پرپشت و بلند کند؟

بستگی به بانک موی پشت سر بیمار دارد؛ درصورتی که تراکم موی پشت سر خوب باشد امکان پرپشت کردن مو وجود دارد. البته در مورد خانم ها ممکن است طی دو تا سه جلسه انجام شود.

  • جهت کاشت مو چند روز استراحت و مرخصی از محل کار لازم است؟

اگر کار شما سبک باشد فردای عمل نیز می توانید سر کار حاضر شوید اما اگر کار سنگین دارید حتما هفته اول را استراحت کنید.

  • بعد از کاشت مو چه اتفاقی می افتد؟

با هر روشی که کاشت مو انجام شود برای دو تا سه هفته موهای کاشته شده رشد می کنند که این مطلب نشان دهنده گرفتن موهای پیوندزده شده است. سپس موها وارد فاز استراحت شده و می ریزند؛ البته ریشه مو سالم و زنده است. رشد مجدد موها پس از سه تا چهار ماه آغاز شده و حدود سه ماه دیگر طول می کشد (یعنی در مجموع شش ماه) تا موها کاملا رشد کنند و مجددا سه ماه دیگر زمان لازم است تا موهایی که درآمده اند، کاملا شبیه موهای طبیعی شوند. در این زمان اگر همه فاکتورها رعایت شده و کار به صورت حرفه انجام شده باشد، اگرچه تراکم موهای کاشته شده کمتر از تراکم طبیعی است ولی نمای منطقه کاشت کاملا عادی است و هیچکس متوجه کاشت مو در فرد نخواهد شد.

  • معمولا چند جلسه کاشت مو نتیجه قابل قبولی ایجاد می کند؟

در اکثر افراد یک یا دو جلسه و در هر جلسه بسته به روش انجام شده (میکروسرجری FUT یا روش غیرجراحی FIT) تعداد ۵ هزار تا ۱۰ هزار تار مو کاشته می شود.

  • آیا موهای کاشته شده را می توان بلند کرد؟ اصلا از لحاظ حجمی به صورت موهای پرپشت خواهد بود یا فقط جنبه پوشانندگی پوست سر را دارد؟

البته که می توان موهای کاشته شده را بلند کرد و حالت داد؛ هرچند که نتیجه عمل به عوامل زیادی ازجمله وسعت منطقه کم مو، تعداد گرافت های کاشته شده، رنگ، ضخامت موها و تکنیک کاشت موها بستگی دارد.

 

 

 

بازنشر: مجله اینترنتی زندگی سالم

منبع: مجله اینترنتی برترین ها

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا