پزشکی و سلامت

این ماده غذایی موجب حفاظت پوست در برابر اشعه خورشید می‌شود

 

با نزدیک شدن فصل تابستان و افزایش تابش مستقیم نور خورشید، مصرف برخی از مواد غذایی موجب می‌شود که پوست بدن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، تا حد زیادی محافظت شود.

صدرالله کمالوند متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: در روزهای گرم سال که نور خورشید با شدت بیشتری می‌تابد، بروز مشکلات پوستی به شدت افزایش می‌یابد و یکی از بهترین اقدامات، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است.

 

وی تاکید کرد: با نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش تابش مستقیم نور خورشید، مصرف برخی از مواد غذایی موجب می‌شود که پوست بدن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، تا حد زیادی محافظت شود.

 

کمالوند با بیان اینکه هویج موجب حفاظت پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌شود، تصریح کرد: مصرف هویج همچنین به محو شدن اثرات و جای زخم نیز کمک زیادی می‌کند.

 

وی یادآور شد: مصرف روزانه هویج همچنین به درمان جوش‌های غرور جوانی،بریدگی، خراشیدگی و آسیب‌های ناشی از خورشید نیز کمک می‌کند.

 

کمالوند خاطر نشان کرد: جگر نیز تاثیرات خوبی بر روی پوست داشته و همانند هویج برای بهبود زخم و محل آن و همچنین بهبود جوش غرور جوانی مفید است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا