فرهنگ و هنر

این ستاره ها، نژاد آسیایی دارند!

 

 

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کدام ستاره ها آسیایی هستند. ما فهرستی از 10 ستاره آسیایی، یا نیمه آسیایی را که در آمریکا متولد شده اند، برایتان آورده ایم. تمام آنها در یک چیز مشترک اند، خون آسیایی، به خصوص چینی، ژاپنی و فیلیپینی در رگ های آنها جاری است.

تایگر وودز– Tiger Woods

 

 
تایگر وودز، بازیکن موفق گلف، خود را «Cablinasian» می نامد. این نام مخفف نژاد او (قفقازی، سیاه و سفید، آمریکایی-هندی و آسیایی) است. به همین دلیل او را در ابتدای لیست قرار داده ایم. چون شما هیچوقت فکرش را هم نمی کردید که او آسیایی باشد. تایگر وودز در سال 1975 در کالیفرنیا متولد شد، پدرش آفریقایی-آمریکایی، قفقازی، بومی آمریکا و احتمالا چینی تبار است. او که یک سرباز در جنگ ویتنام بود، در ماموریتی مادر تایگر وودز را تایلند ملاقات کرد. اجداد مادری اش ترکیبی از تایلندی، چینی و هلندی بودند. بنابراین شکی نیست که او یک آسیایی است.

 

 

نی-یو– Ne-Yo

 

 
شافر چیمر اسمیت که بیشتر با لقب نی-یو، شناخته می‌شود، خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر و طراح آمریکایی است. اگر چه او در درجه اول آفریقایی- آمریکایی شناخته می شود اما نواده چینی ها است. او یک دورگه از پدری آمریکایی- آفریقایی‌تبار و مادری آمریکایی- آفریقایی‌تبار و آمریکایی- چینی‌تبار است. او در سال 1979 در آرکانزاس و در خانواده ای موسیقی دان متولد شد. نی-یو صاحب دو فرزند و عشق او به کودکان زبانزد خاص و عام است.

 

 

نائومی کمبل– Naomi Campbell

 

 
نائومی کمبل، یکی از موفق ترین سوپرمدل های جهان، جامائیکایی و چینی تبار است. نائومی کمبل در سال 1970 در لندن متولد شد. مادرش جامائیکایی و پدرش، که هیچگاه او را ملاقات نکرد، نیمه چینی و نیمه جامائیکایی است. او بیش از دیگر کودکان آموزش دیده است به طوری که از 3 سالگی به مدرسه زبان های خارجی و در 10 سالگی به آکادمی تئاتر ایتالیا رفت.

 

 

ونسا هاجنز– Vanessa Hudgen

 

 
این خواننده و بازیگر مشهور آمریکایی نیمه ایرلندی است. او در سال 1988 در کالیفرنیا به دنیا آمد و در خانواده ای کاتولیک بزرگ شد. پدرش یک آمریکایی-ایرلندی و مادرش چینی-فیلیپینی-اسپانیایی می‌باشد. ونسا هاجنز در فیلم ها و سریال های تلویزیونی بسیاری ایفای نقش کرد و آلبوم های موفقی از او در بازار موجود است.

 
کیانو چارلز ریوز – Keanu Reeves

 

 
کیانو ریوز را بیش از همه به عنوان ستاره‌ فیلم‌های اکشن و علمی- ‌تخیلی می‌شناسند. این بازیگر، موسیقی دان، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده در سال 1964 در لبنان متولد شد. مادر او انگلیسی و پدرش از اهالی هاوایی، نژاد ایرلندی- پرتغالی- چینی است.

 

 

انریکه ایگلسیاس– Enrique Iglesias

 

 
این خواننده، ترانه سرا و بازیگر مشهور اسپانیایی در امریکا زندگی می کند و نژاد آسیایی دارد. او به عنوان سومین فرزند خانواده، در سال 1975 در مادرید به دنیا آمد. پدرش که جزو خواننده های خوش نام است، خولیو ایگلسیاس نام دارد و خون اسپانیایی، یهودی و پورتوریکو در رگ های خانواده مادری اش جاری است. هنگامی که خولیو خوانندگی را آغاز کرد، انریکه به طور موقت نام اش را به مارتینز تغییر داد تا زیر سایه شهرت پدرش مورد قضاوت دیگران قرار نگیرد.

 

 

رادین کاین– Dean Cain 

 

 
مردم او را با بازی در سریال تلویزیونی سوپرمن می شناسند. او با نام «Dean George Tanaka» در سال 1966 متولد شد. اگر چه از نام او می توان نژاد آسیایی اش را تشخصی داد اما او از نژادهای فرانسوی- کانادایی، ایرلندی و ولزی نیز دور نیست. پدربزرگ او « Mr Tanaka» ژاپنی است. او نام خانوادگی خود را پس از این که تحت حمایت ناپدری خود (راجر کاین) قرار گرفت، تغییر داد.

 

 

کریستین کروک– Kristin Kreuk

 

 
کریستین کروک بازیگر و تهیه‌کننده کانادایی است. او در سال 1982  در اندونزی از مادری چینی تبار و پدری هلندی متولد شد. او صاحب بک خانه در لوس آنجلس است اما خانه ای که در آن زندگی می کند در ونکوور کانادا قرار دارد. او به خاطر بازی در سریال «Beauty & the Beast» و « Smallville» شهرت یافته است.

 
کرک همت– Kirk Hammett

 

 
کرک لی همت  متولد ۱۹۶۲، گیتاریست و ترانه سرا گروه متالیکا است. مجله رولینگ استون در سال ۲۰۰۳ و در رده‌بندی ۱۰۰ گیتاریست برتر تمامی دوران، کرک همت را در رتبه یازدهم قرار داد. این موسیقی دان که در سان فرانسیسکو به دنیا آمده، دارای نژاد آسیایی- ایرلندی است. او دو فرزند پسر، 8 و 10 ساله دارد.

 

 

نیکول شرزینگر– Nicole Scherzinger

 

 
نیکول پریسکویا الیکولانی ولیانته شرزینگر یکی از خوانندگان موسیقی پاپ، ترانه سرا، شاعر و مدل آمریکایی است. بیشتر شهرت او بخاطر آواز خوانی در گروه « Pussycat Dolls» حاصل شده‌ است. همچنین نام خانوادگی شرزینگر را از ناپدری‌اش پذیرفته ‌است. شرزینگر در شهر هانولولوی هاوایی آمریکا از پدری فیلیپینی و مادری دو رگه روسی- هاوایی متولد شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا