آرایش و زیبایی

اینگونه با دارچین خود را زیبا کنید

دارچیندر اینجا فقط کاربردهای موضعی دارچین را عنوان کرده ایم، البته خوردن آن نیز فواید فراوانی دارد که در اولین فرصت به آن خواهیم پرداخت.

 تا به حال از تاثیرات اعجاب آور دارچین روی زیبایی پوست و مو چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید با این ماده می توان هم آکنه ها را درمان کرد، هم چروک ها را از بین برد و هم… دارچین از آن ادویه های پرطرفدار است که در بیشتر خانه ها پیدا می شود اما کاربردهای این ادویه خوش عطر بیشتر از آن است که شما فکرش را بکنید. دارچین می تواند در زیباتر کردن پوست و مو نقش زیادی داشته باشد؛ از درمان خارش جوش ها گرفته تا روشن کردن پوست و درمان مشکلات مو مثل ریزش و طاسی… مهم این است که چگونه از آن استفاده کنید. در اینجا فقط کاربردهای موضعی دارچین را عنوان کرده ایم، البته خوردن آن نیز فواید فراوانی دارد که در اولین فرصت به آن خواهیم پرداخت.

پوست صاف و بدون چروک

شیر یک منبع غنی از اسید لاکتیک (نوعی آلفاهیدروکسی ملایم) است که به طور وسیع در محصولات مراقبتی پوست استفاده می شوند. اسید لاکتیک با لایه برداری ملایمی که دارد رنگ چهره را باز می کند و می تواند خطوط ریز روی پوست را هم کاهش و میزان کلاژن پوست را نیز افزایش دهد.

یک فنجان شیر را با یک چوب دارچین در یک شیر جوش کوچک بریزید و خیلی آرام به مدت ۵ دقیقه آن را حرارت دهید، حواس تان باشد که شیر نجوشد. بعد از برداشتن شیر جوش از روی حرارت یک قاشق غذاخوری عسل را در آن حل کنید. حالا این مخلوط را در صافی بریزید تا قطعات چوب دارچین از آن جدا شود، اجازه دهید مخلوط ولرم شود بعد با یک برس مخصوص، مخلوط را به صورت بمالید (روی پوست حساس دور چشم نمالید). می توانید با انداختن حوله ای روی شانه هایتان، مانع کثیف شدن لباس تان شوید. این ماسک باید حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست بماند البته بهتر است صبر کنید کاملاً سفت شود. در نهایت با آب ولرم صورت تان را بشویید.

رنگ موی روشن با دارچین

شاید باورتان نشود ولی شما می توانید با دارچین موهایتان را روشن کنید، برای این کار کافی است مقداری مساوی از پودر دارچین را با کاندیشنر (نرم کننده) مخلوط کنید و به تمام موهایتان بمالید؛ قبل از استفاده از این مخلوط موهایتان را آب بکشید و آب اضافه را با حوله بگیرید. بسیار مهم است که به همه موهایتان به یک میزان از این مخلوط بمالید تا مبادا موها ۲ رنگ شود، بهترین کار این است که قبل از استفاده از مخلوط گره موها را با برس یا شانه باز کنید، بعد از زدن مخلوط بعد از چند دقیقه موها را شانه کنید و بعد با یک کلاه حمام آنها را بپوشانید. این مخلوط باید تمام شب روی سر شما باقی بماند و صبح آن را بشویید.

اگر می خواهید چروک هایتان را محو کنید

دارچین ماده ای است که می تواند خون را به سطح پوست بیاورد و در نتیجه پوست را فربه تر و کمی گوشتالو نشان دهد. شما می توانید ۳ قطره از روغن دارچین را با ۲ قاشق غذاخوری وازلین یا روغن زیتون مخلوط کنید و سپس این مخلوط را روی خطوط ریز روی صورت تان بمالید تا پوست کمی بالا بیاید و این خطوط تا حدی محو شوند. البته حواس تان باشد که به هیچ وجه در اطراف چشم از دارچین استفاده نکنید چون اگر به چشم برسد موجب سوزش می شود. از این مخلوط می توانید برای چروک های دور لب و گوشه چشم استفاده کنید. استفاده از این مخلوط به عنوان حجم دهنده لب نیز مفید است.

پاک کننده پوست سر

دارچین می تواند به عنوان پاک کننده و تغذیه کننده پوست کف سر نیز به کار رود چون به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند و می تواند جریان خون را روی پوست کف سر افزایش دهد و اکسیژن بیشتری را به فولیکول های مو برساند. یک قاشق غذاخوری دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک چهارم فنجان روغن زیتون گرم مخلوط کنید و سپس این مخلوط را روی کف سر محکم ماساژ دهید. اجازه دهید مخلوط حدود ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند و بعد با شامپوی همیشگی تان موها را بشویید، ممکن است هنگام ماساژ این مخلوط کمی روی پوست کف سر احساس سوزش یا خارش کنید.

آکنه ها را درمان کنید

دارچین می تواند PH پوست را متعادل کند و به بدن شما کمک می کند تا با باکتری های عامل آکنه بجنگد از سال ها پیش در طب قدیم از دارچین برای درمان آکنه استفاده می کردند. دارچین می تواند برای درمان آکنه های صورت و پشت به ۲ صورت عمل کند؛ اول اینکه سطح روی پوست یعنی جوش ها را خشک می کند و دوم اینکه خون و اکسیژن را به سطح پوست می آورد. شما باید ۳ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دارچین مخلوط کنید تا مخلوط خمیری به دست بیاورید، بعد این خمیر را روی جوش ها بمالید و اجازه دهید تمام شب باقی بماند یا اینکه یک لایه نازک از آن را به صورت ماسک به تمام صورت بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. ماسک دارچین می تواند پوست را ملتهب کند به همین دلیل نباید بیشتر از هفته ای یک بار استفاده شود.

منبع:سیب سبز

لطفا نظر خود را در مورد مقاله بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا