پزشکی و سلامت

اکالیپتوس ضدعفونی‌کننده طبیعی!

 

بهترین ضدعفونی‌ کننده‌های پوست را در طبیعت جستجو کنید.

حمیدرضا رحمانی متخصص طب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه یکی از بهترین ضدعفونی کننده‌های پوست بره موم است. اظهار کرد: ماده بره موم یکی از بهترین و قوی‌ترین ضدعفونی کننده‌های پوست است که زنبور عسل برای درزگیری و مقابله با عناصر مزاحم ترشح می‌کند.

 

وی با بیان اینکه عسل فیزیکی از بهترین ضدعفونی کننده‌های پوست است، افزود: خوردن و یا دود کردن ماده بره موم بهترین و قوی‌ترین ضدعفونی کننده‌ مجاری تنفسی و پوست است و برای لایه‌برداری پوست نیز مفید است.

 

این متخصص طب اسلامی توصیه کرد: پوست سنجد به عنوان بهترین ضدعفونی کننده‌های پوست است و می‌توان با دود کردن آن پوست خود را ضدعفونی کرد.

 

رحمانی گفت: اسفند یکی از بهترین ضدعفونی کننده‌ها برای پوست و محیط اطراف است. دود کردن دانه‌های اسفند ضدعفونی کننده خوبی برای پوست است.

 

این متخصص طب اسلامی تأکید کرد: اکالیپتوس از بهترین ضدعفونی کننده‌های سنتی پوست است و با دو روش بخار کردن و دود کردن می‌توان از آن استفاده کرد.

 

وی در پایان گفت: عصاره غلیظ و جامد شده ماده اکالیپتوس را در آب جوشانده و به عنوان یک بخور ضدعفونی کننده پوست و ضدالتهاب مجاری تنفسی می‌توان از آن استفاده کرد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا