فرهنگ و هنر

اولین واکنش سحر دولتشاهی بعد از جدایی / خط قرمزی به نام حریم خصوصی

سحر دولتشاهی که بعد از جدایی از رامبد جوان در این باره سکوت کرده بود از زندگی خصوصی اش می گوید و اینکه نحوه برخورد شخص با یک موضوع می تواند به آدم ها نشان دهد که آیا او دوست دارد در خصوص هر اتفاقی در زندگی خصوصی اش پاسخگو باشد و اطلاعات بدهد یا نه.

وارد شدن به حریم خصوصی دیگران به ویژه بازیگران معمولا حواشی زیادی را همراه دارد که بارها در مورد چهره های زیادی این اتفاق افتاده و با واکنش هم همراه بوده. رسانه ها در پرداختن به این حواشی نقش زیادی دارند به ویژه شبکه های اجتماعی که معمولا حواشی و شایعات از آنجا نشأت می گیرد.

 

جدایی رامبد جوان و سحر دولتشاهی هم خبری بود که از زمان مطرح شدنش با اما و اگرهای زیادی در شبکه های اجتماعی همراه شد اما جوان و دولتشاهی هر دو در این باره سکوت کردند، تا مدتی پیش که رامبد جوان در برنامه بعضیا نکاتی را مطرح کرد و حالا سحر دولتشاهی هم در تازه ترین گفتگوی خود از زندگی شخصی اش می گوید و اینکه برای وارد شدن به زندگی خصوصی دیگران شاید بهتر باشد خودمان را کمی جای طرف مقابل قرار دهیم:

زخم های کهنه را تازه نکنیم
“یک زمانی بازیگر یا هر شخص دیگری اطلاعات بخشی از زندگی خصوصی اش را در مصاحبه ها یا روابط اجتماعی اش به شکل عمومی در اختیار مخاطبان قرار می دهد. من هم متأسفانه در مقطعی این کار را کردم.
خب بعد از اینکه این اطلاعات را دادید، مخاطب پیگیر آن می شود این مسأله را کاملا درک می کنم ولی گاهی مسائلی پیش می آید و طی آن سوالاتی از شما می شود که با تمام احترامی که برای پرسش کننده اش قائل می شوی اما جواب دادن به آن سوال ها باعث می شود پای افراد ذینفع دیگری غیر از خود شخص هم به میان بیاید  از اینجا به بعد ماجرا اصلا قشنگ نیست.
یادمان باشد که گاهی کنجکاوی های ته ذهن ما زخم  یک نفر است که مدام در حال کندن آن هستیم خیلی بهتر است قبل از پرداختن به هر موضوعی به این نکته فکر کنیم. واقعا مقابل این حجم از کنجکاوی ها ایستادن، کار بسیار سختی است. با این حال من از مردم می خواهم نه تنها در این مورد بلکه در بسیاری از موضوعات روزمره زندگیشان این جمله را فراموش نکنند که چیزی را که برای خودشان دوست ندارند برای دیگران هم دوست نداشته باشند.

به هر حال هر کسی که مخاطب داشته باشد به شکلی کاملا طبیعی مدام در حال رور در رو شدن با سوالاتی از این قبیل است، در همه جای دنیا هم این  اتفاق رخ می دهد. اما نحوه برخورد شخص با آن موضوع می تواند به آدم ها نشان دهد که آیا او دوست دارد در خصوص هر اتفاقی در زندگی خصوصی اش پاسخگو باشد و اطلاعات بدهد یا نه.
بهتر است گاهی به این فکر کنیم که شاید طرف مقابلی که ما در مقابل این سوالات قرارش می دهیم، دارد تلاش می کند از موضوع مورد بحث ما دور شود و از آن عبور کند. پس به نظرم در این مواقع بهتر است کمی خودمان را جای طرف مقابل بگذاریم.”
تقریبا اواسط دی ماه بود که رامبد جوان هم با حضور در برنامه بعضیا در گفتگو با علی ضیاء در مورد زندگی خصوصی اش بر این نکته تأکید داشت که دوست ندارد کسی در مورد زندگی خصوصی اش از او سوال کند.

 

 

بعضی وقیحانه در زندگی آدم جستجو می‌کنند
جوان این طور گفت: ” من دلیل این هیجان و شهوت دیگران برای سرک کشیدن در زندگی خصوصی افراد را نمی‌دانم چیست و چرا اینقدر زیاد است. حتی جایی مطلب نوشتم که نمی‌دانم چرا بعضی وقت‌ها برخی اینقدر وقیحانه در زندگی آدم جستجو می‌کنند.  باید ازبرخی آدم‌ها خواست به انسان احترام بگذارند و فاصله بگیرند. شاید اصلا من دوست نداشته باشم کسی اینقدر بهم نزدیک شود.

ترجیح می‌دهم به عنوان یک رفتار مقاومتی در برابر این جنس از هیجان برای دانستن زندگی شخصی، کاملا به حق در برابر همه اعلام کنم دوست ندارم درباره زندگی خصوصی‌ام روی آنتن رسانه ملی حرف بزنم. اگر می‌خواستم حرف بزنم به جای خانه در خیابان زندگی می‌کردم. دوست ندارم کسی درباره زندگی خصوصی‌ام از من سوال بپرسد. زندگی خودم است مال خودم است.
این هنرمند یادآور شد: برخی منطق عجیبی می‌آورند که خیلی بامزه است. در برخی کامنت‌ها خوانده‌ام که افراد نوشته‌اند «یعنی چه همه جای دنیا مردم درباره زندگی آدم‌های محبوب سوال می‌کنند و آنها هم جواب می‌دهند». فرهنگ ما فرق می‌کند. زندگی خصوصی من زندگی خصوصی من است و هر اتفاقی که در زندگی من افتاده به خود من و آدم‌هایی که در زندگی ام هستند ربط دارد و لاغیر.”
نکته ای که در مورد صحبت های جوان و سحر دولتشاهی وجود دارد این است که رامبد جوان و سحر دولتشاهی که یک اتفاق خصوصی مشترک در زندگی شان مدتی با شایعات و گمانه زنی در رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی مطرح شد هر دو بر این نکته تأکید دارند که خیلی جاها امکان مطرح کردن تمام اتفاقات شخصی یک فرد وجود ندارد و اصلا آن شخص شاید علاقه ای به گفتن موضوعات شخصی اش نداشته باشد و اینکه افراد باید به حریم خصوصی یکدیگر احترام بگذارند.

رامبد جوان و سحر دولتشاهی با وجود اینکه از هم جدا شدند اما با احترام به یکدیگر هیچکدام سعی در تخریب و وارد شدن به زندگی طرف مقابل خود نداشتند و به زندگی خصوصی هم احترام گذاشتند و به طور طبیعی این توقعی است که در مورد مخاطبان و رسانه ها هم وجود دارد.
منبع: تبیان ، همسهری جوان ، ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا