پزشکی و سلامت

امگا 3 التهاب پلک‌ها را درمان می‌کند

 

افراد مبتلا به التهاب لبه پلک ها از مکمل‌های غذایی امگا 3 و روغن ماهی استفاده می‌کنند.

کی پور متخصص اپتومریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: التهاب لبه پلک‌ها به بلفاریت موسوم است و ازاختلالات شایع به شمار می‌رود که تمام رده‌های سنی، نژادی و جنسیتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلفاریت عموما وضعیتی مزمن و عود کننده می‌باشد که ممکن است در اثر عوامل باکتریایی بوجود آ‌ید، همچنین می‌تواند از درماتیت پوستی نیز سرچشمه بگیرد.

 

کی پور در ادامه بیان کرد: این بیماری با شوره سر و آکنه صورت همراه است، همچنن اگر بلفاریت ناشی از اختلال غدد چربی باشد می‌تواند منجر به خشکی چشم شود.

 

وی اذعان داشت: احساس سوزش و خارش، ریزش اشک، قرمزی لبه پلک و حالت شوره مانند درمژه از علائم بلفاریت است، از عوارض ابتلا به این بیماری می‌توان ریزش مژه‌ها و یا رنگ باختگی آن‌ها را نام برد. مبتلایان به بلفاریت بیشتر از سایر افراد به بیماری‌هایی چون گل مژه، التهاب ملتهبه یا قرنیه و برگشتگی مژه‌ها به داخل یا خارج دچار می‌شوند.

 

وی افزود:‌ استفاده منظم و روزانه‌ی کمپرس آب گرم، ماساژ و شستشوی پلک‌ها با شامپوی بچه عموما به بهبود و کنترل بلفاریت می‌انجامد، استفاده از اشک مصنوعی هم در موارد خشکی چشم توصیه می شود. علاوه بر موارد یاد شده درمان توسط آنتی بیوتیک‌ها در موارد عفونی صورت بگیرد.

 

لازم به ذکر است در حین فرآیند درمان بلفاریت استفاده از لنزهای تماسی و مواد آرایشی توصیه نمی شود، همچنین باید از مالش چشم‌ها اجتناب شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از مکمل‌های غذایی امگا3 و روغن ماهی به بهبود علائم بیماری در افراد می‌انجامد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا