اجتماعی

افطاری اوباما در کاخ سفید به مناسبت ماه مبارک رمضان!

مهمانی سالانه شام کاخ سفید ( افطاری ) به مناسبت ماه رمضان با میزبانی باراک اوباما برگزار شد.

“باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکایی ها متحد در برابر هدف قرار دادن هر دین و گروه مذهبی ای می ایستند، همان گونه که ماه مبارک رمضان این پیام را با خود دارد.

اوباما در این روز درهای کاخ سفید را به روی مسلمانان گشود و بنابر سنتی چند ساله ، آنها را به مهمانی افطار ریاست جمهوری امریکا دعوت کرد.

اوباما در اتاق مخصوص شام در حالی که حدوداً 40 تن از افراد سیاسی و تعداد اندکی از اعضای کنگره در کنار او حضور داشتند، گفت: «ما آنچه را که اعتقاد داریم اعلام می کنیم، همه ما یک خانواده هستیم».

اوباما چندین نفر از مهمانان جوانش را می شناخت که از جمله ی آنان می توان به سامانتا الوف (Samantha Elauf) اشاره کرد، سامانتا برای دفاع از حق خود در سر کردن روسری و داشتن حجاب به دادگاه عالی آمریکا رفت. در سال 2008، زمانی که او 17 ساله بود، به خاطر داشتن حجاب نتوانست شغل مورد نظرش را در یک اسباب بازی فروشی به دست بیاورد.

اوباما درباره این دختر جوان گفت: «او مصمم بود که از حق خود برای داشتن حجاب دفاع کند و مانند هر فرد دیگری از موقعیت ها برخوردار باشد. او تمام مسیرها را در دادگاه عالی پیمود ، کاری که من در سن او انجام ندادم ، و در آخر پیروز شد».

اوباما درباره سه جوان مسلمانی که 10 فوریه در چپل هیل(Chapel Hill)، در کارولینای شمالی کشته شدند، صحبت کرد. وی همچنین از 9 سیاه پوستی که هفته گذشته در کلیسایی در چارلستون(Charleston) در کارولینای جنوبی هدف حمله تیراندازی قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند، نیز سخن به میان آورد.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی از سخنانش گفت: «ما به عنوان آمریکایی، اصرار داریم که هیچ کس هدف قرار نگیرد، هر کس که باشد، هر ظاهری که داشته باشد، هر چیزی را دوسته باشد یا بپرستد. ما در برابر این رفتارهای نفرت انگیز می ایستیم».

اختصاصی سیمرغ

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا