آرایش و زیبایی

افزایش 20 درصدی مشکلات پوستی با منشا روانی

شواهد موجود نشان می‌دهند؛

 

شواهد موجود نشان می‌دهند که مشکلات و عارضه‌های پوستی با منشا روانی در سالهای اخیر نزدیک به 20 درصد افزایش یافته و به ویژه در افراد جوان و نوجوان شایع شده است.

سپهر کامیاب متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در بسیاری از موارد بیماری و عارضه پوستی که به وجود می‌آید، منشا پوستی نداشته و عوامل روحی و روانی در آن دخیل هستند.

 

وی با بیان اینکه اهمیت و نقش عوامل روحی و روانی در بروز بیماری پوستی شناخته شده است، افزود: تعامل بین پوست و ذهن افراد به اشکال گوناگون تظاهر می‌کند که این تظاهر می‌تواند به شکل یک التهاب، حساسیت یا بروز بثورات و ضایعات پوستی نظیر جوش باشد.

 

کامیاب گفت: معمولا افراد جوان بیشتر دچار مشکلات پوستی با منشا روانی می‌شوند و در این میان افرادی که دچار مشکلات بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی بوده و یا به مواد مخدر اعتیاد دارند ، بیشتر به اینگونه بیمار‌ها و عارضه‌های پوستی مبتلا می‌شوند.

 

وی با اشاره به بالا بودن مشکلاتی پوستی با منشا روانی، تاکید کرد: شواهد موجود نشان می دهند که مشکلات و عارضه‌های پوستی با منشا روانی در سالهای اخیر نزدیک به 20 درصد افزایش یافته و به ویژه در افراد جوان و نوجوان شایع شده است.

 

کامیاب خاطر نشان کرد: برای درمان بسیاری از مشکلات و اختلالات پوستی، نیاز خاصی به مصرف دارو و روش‌های درمانی خاصی نیست، بلکه اقدام مهم و اثر بخش بر طرف کردن مشکل روحی و روانی به وجود آمده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا