پزشکی و سلامت

افراد چاق شیر پرچرب، هویج و سیب‌زمینی کمتر بخورند

یک متخصص طب سنتی گفت: افرادی که تمایل به لاغری دارند از مصرف شیر و ماست پرچرب خودداری کنند و همچنین میوه و سبزیجاتی مانند هویج، سیب‌زمینی و لبو را کمتر مصرف کرده و موز، انگور، خربزه و انجیر را به میزان توصیه شده بخورند.

علی حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت: اگر افراد تمایل دارند که وزن خود را کاهش دهند بهتر است که شیرهای ساده و معمولی را به جای شیرهای طعم‌دار مصرف کنند و از طرفی به جای لبنیات پرچرب، شیر و ماست کم چرب خریداری کنند.

وی ادامه داد: مصرف انواع دوغ‌های ساده و بدون گاز بهتر از دوغ‌های گازدار است و افرادی که دچار افزایش وزن هستند از خرید انواع پنیرهای پرچرب، خامه‌ای و پنیر پیتزا خودداری کنند.

این متخصص طب سنتی افزود: روزانه مصرف بستنی باید به حداقل برسد و اگر افراد تمایل به مصرف آن دارند بهتر است بستنی‌های ساده و پاستوریزه را استفاده کنند چرا که بستنی‌های سنتی، چربی و قند بیشتری دارند.

حسینی گفت: در خرید سبزی نیز کاهو، کرفس را بیشتر مصرف کنند و مصرف انواع سبزی‌ها مانند سبزی خوردن، کلم، گل کلم، محدودیتی ندارد.

وی تصریح کرد: اما سایر سبزی‌ها مانند هویج ،سیب‌زمینی، لبو و … باید به میزان توصیه‌ شده استفاده شود چرا که کالری دریافتی را افزایش می‌دهد.

حسینی گفت: مصرف میوه‌ها به خصوص میوه‌های پرکالری و شیرین مانند موز، انگور، خربزه و انجیر باید به میزان توصیه شده باشد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا