اقتصادی

اعلام سهمیه بنزین

معاون وزیر نفت ضمن اشاره به اکراه داشتن وزارت نفت مبنی بر دو نرخی شدن بنزین اعلام کرد تعیین سقف مصرف بنزین به گونه ای باید باشد که نیاز کمتری به رجوع به نرخ دوم باشد. در نشست خبری نمایشگاه نفت کاظمی اظهار داشت: از نظر اقتصادی، در سال گذشته دولت با تک نرخی کردن بنزین تلاش کرد به شفاف سازی این موضوع بپردازد. او گفت فلسفه مجلس این است که مردم بتوانند استفاده از کارت سوختشان را ادامه دهند و در واقع دو نرخی شدن بنزین پیشنهاد مجلس بوده نه دولت.
وی افزود نرخ اول سهمیه بنزین به اندازه نیاز واقعی مردم در نظر گرفته میشود به شکلی که برای رفع نیازهایشان از بنزین با نرخ دوم استفاده نکنند و به دلیل تجربه های گذشته وزیر نفت میخواهد بنزین را به شکلی سهمیه بندی کند که مردم تا حد ممکن از نرخ دوم استفاده نکنند. زمان 2 نرخی بودن بنزین 90% مردم از بنزین با نرخ اول استفاده میکردند. او در خصوص برندسازی اضافه کرد یک رقابت کیفی با برندسازی ایجاد میشود. خیلی از مردم از خدماتی که مسئولان پمپ بنزین ارائه میدهند ناراضی هستند و اگر برندسازی انجام شود آن برند باید به مشتری پاسخ مناسبی بدهد تا انحراف در عرضه سوخت نه از نظر کیفی داشته باشد و نه از نظر کمی داشته باشد.
معاون وزیر نفت همچنین گفت مالیات فروش نفت به اداره دارایی پرداخت میشود در صورتی که ما نه نفت را میفروشیم نه نفت را میخریم. ما فقط آن را به شکل رایگان به پالایشگاهها عرضه میکنیم و ضامن آنها در برابر شرکت نفت میشویم. محصولی که از پالایشگاه دریافت میکنیم وجه ضمانت ماست.

مالیات بر ارزش افزوده به صورت ماهانه ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت میشود و  6 میلیارد تومان مالیات بر درآمد هم در هر ماه پرداخت میشود. معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش ادامه داد : من از بسته شدن برخی پالایشگاه ها اطلاع دارم که به دلیل اختلاف مالی حساب این اتفاق افتاده است. او درباره خرید بنزین گفت: بندر امام اظهار داشته ضمن تغییر دادن  فرایند و خوراک،  بنزین با قیمت 4 یورو تولید میکند و ما با بررسی این موضوع بنزین با قیمت چهار یورو را تایید کردیم.
سهمیه بنزین تعیین شد

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا