پزشکی و سلامت

استخر و خطر انتقال بیماری‌های قارچی و ویروسی

 

استفاده نکردن از وسایل مشترک و رعایت کردن نظافت بعداز استخر راهکار‌های جلوگیری از بیماری‌‌های پوستی است.

دکتر خلیل صداقت‌پیشه متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار كلينيك گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: به‌طور کلی بیماری‌های پوستیی از نوع ویروسی،‌ باکتری و قارچی از آب استخر انتقال پیدا می‌کند.
صداقت‌پیشه گفت:‌ یکی از شایعترین بیماری پوستی انتقال یافته از آب استخر قارچ‌های سطحی پوست به‌نام قارچ برتیکال است.
وی افزود: این قارچ روی سینه، بازو و پشت دیده می‌شود و علایم آن به صورت لک‌های قهوه‌ای همراه با خارش است،‌ یکی از اصولی‌ترین راه‌های جلوگیری از این بیماری‌های پوستی دریافت گواهی سلامت از افراد است، زیرا که فرد مبتلا به قارچ پوستی به راحتی از طریق آب استخر می‌تواند ناقل بیماری باشد.
وی ادامه داد‌: زیگیل کف پا به شدت مسری است، بیماری مولوسکوم(زیگیل) از نوع عفونت‌های ویروسی می‌باشد،‌ در همان لحظه فرد را متلا نمی‌کند، اگر بعداز استخر بدن را با آب و صابون بشویم و نظافت را رعایت کنیم احتمال مبتلا شدن به این بیماری کاهش می‌یابد.
همچنین از دیگر بیماری‌های که آقای دکتر اشاره کردند: بیماری پوستی گال است، که در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود. علت اصلی انتقال این بیماری استفاده از کمد مشترک،‌ حوله شنا مشترک وغیره است. در محیط‌های مرطوب حوله و لباس مهم‌ترین حامل‌های این انگل می‌باشد،‌ و در پایان عنوان کرد کلر استخر نقش بسزای در جلوگیری انتقال  بیماری‌های پوستی دارد اما مصرف بیش از حد از کلر در آب استخر، خود باعث حساسیت‌های پوستی می‌شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا