اجتماعی

استخر عمومی رفتن را محدود کنید.

استخر عمومی رفتن را محدود کنید.

شنا کردن در استخر عمومی باعث مبتلا شدن به انواع عارضه ها میشود . از جمله عارضه آسم و آلرژی که افراد زیادی به آن مبتلا میشوند. با فرا رسیدن فصل تابستان مردم بیشتر به استخرهای عمومی میروند. در سال های اخیر با فرا رسیدن فصل گرما نگرانی در رابطه با استخرها و انتقال بیماری های مختلف زیاد میشود. مهم‌ترین عامل رواج بیماری‌های آلرژی و آسم آلودگی استخرهاست.

استخرهای امروزه داستانی با سر دراز دارد. تفریح استخر و شنا در هوای گرم طرفداران زیادی دارد بنابراین تا حدی برای شنا کردن دردسرساز است. نکته ای که وجود دارد این است که در مورد آب استخر باید بهداشت رعایت شود. پس در مورد استخر کیفیت خیلی مهم است . آب استخر باید شفاف باشد و موارد زیر باید در آن رعایت شود:

شفافیت آب موجود در استخر باید به گونه ای باشد که اگر یک صفحه سیاه و سفید به قطر 15 سانتی متر در پر عمق ترین مکان استخر قرار دادیم این صفحه سیاه سفید به راحتی دیده شود.

در آب استخر نباید ذرات کلوئیدی و معلق وجود داشته باشد زیرا این ذرات مانع گندزدایی میشوند.

وایتکس یا کلر

برای گندزدایی از آب استخرها کلر گزینه مناسبی است اما میتواند بسیاری از بیماریها را شدت بخشد. یک فوق تخصص پوست مو و زیبایی اعلام کرد کلر آب استخرها نباید از یک حدی بیشتر شود . کلر میتواند آسم و آلرژی را تشدید کند. در کل باید کلر را به میزان مجاز به آب استخر اضافه کرد.

بعضی اوقات برای شستشو استخرها از ماده شوینده وایتکس استفاده میکنند .  برای بیماران تنفسی این ماده های شوینده محرک شدیدی است و میتواند در فرد آلرژی و آسم ایجاد کند. ماده شوینده وایتکس سم است و اگر وایتکس را در فضای بسته تنفس کنیم  میتواند منجر به مرگ شود . به جای استفاده از ماده خطرناک وایتکس میبایست از پرکلرین و کلر استفاده کرد.

ویروس هایی که از آب آلوده استخرها منتقل میشوند:

در تابستان استخرها میتوانند منجر به انتقال بیماریهای پوستی مانند عفونت میکروبی،عفونت های قارچی،سوزش چشم ، قرمزی و التهاب پوست و خشک شدن آن بشوند.بخاطر  رطوبتی که در استخر وجود دارد ویروس ها میتوانند به فرد دیگری منتقل شوند.
شایع ترین سن برای رفتن به استخر 12 تا 30 سال است. کودکان بین 8 تا 12 سال باید مراقبت بیشتری کنند.  برای همه گروه های سنی رفتن به استخر نباید بیشتر از دو مرتبه در هفته باشد.

افراد گرمازده بیشتر مراقبت کنند.

افراد گرمازده نباید تا برطرف شدن بیماریشان شنا کنند زیرا گاهی اوقات آب استخر میتواند منجر به انتقال عفونت های ویروسی یا میکروبی در بدن شود. برای اینکه از مشکلات جلوگیری شود باید قبل از اینکه به استخر  برویم حمام کنیم. از استفاده کردن دمپایی و حوله بقیه اجتناب کنید. همچنین حتما باید به استخرهای تمیز مراجعه کنیم. امیدواریم مراکز ورزشی و شهرداری  به فکر بهداشت استخرها هم باشند.

استخر رفتن را محدود کنید

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا