پزشکی و سلامت

از بین بردن بوی بد بدن با خوراکی

بوی بدن یکی از مواردی است که وجودش باعث شرمندگی است و همیشه به دنبال آن هستیم تا با ادکلن و عطرهای مختلف آن را به نوعی بپوشانیم تا دیگران متوجه نشوند اما بازهم گاهی اوقات به سراغ ما می آیند و نمی توان جلوی آن را گرفت.

بسیاری از محققان تا به حال مطالعات زیادی روی عطرهای مختلف داشتهاند و در پی آنها متوجه شدهاند که عطرهای مختلف باعث بروز بیماریهای پوستی و حتی تنفسی میشوند و استفاده از آن ها هیچگاه توصیه نمیشود.

در پی این تحقیقات آنها همچنین مواد طبیعی و معدنی خاصی را پیدا کردهاند که میتوانند نقش عطرها را ایفا کنند. این مواد در حالی که بوی بدن را از بین میبرند برای دیگر بخشهای بدن نیز کاملا مفید هستند.

گوشت سفید :

تحقیقات نشان می دهد که یکی از مهمترین عوامل به وجود آمدن بوی بدن خوردن گوشت قرمز است که به علت نبود فیبر باعث بد بو شدن عرق می شود. همچنین دقت داشته باشید که گوشتهای فرآوری شده نیز باعث به وجود آمدن بوی بد میشود. گوشت ماهی و مرغ میتوانند گزینه مناسبی برای شما باشند که دوست دارید بدنی خوشبو داشته باشید.

منیزیم :

در میان مواد معدنی منیزیم و روی بهترین عطرهای طبیعی هستند که میتوانید مصرف کنید. برای آنکه بدنی خوشبو داشته باشید بهتر است از اسفناج و یا کلم بروکلی استفاده کنید. این سبزیها سرشار از منیزیم و روی هستند و نه تنها برای قسمتهای مختلف بدن شما مفیدند بلکه میتوانند بوی بد بدن را نیز از بین ببرند.

لیمو :

لیمو تازه یکی دیگر از بوگیرهای بسیار عالی برای بدن است که میتواند تمامی باکتریهای روی سطح پوست را از بین ببرد. در صورتی که لیمو تازه در اختیار نداشتید از آبلیمو نیز میتوانید استفاده کنید. خوردن آبلیمو یا شستن بدن به کمک آن از جمله بهترین راهکارهای خوشبو کردن بدن است.

چای :

یک نوشیدنی که روزانه از آن مصرف میکنید ولی شاید از مهمترین کاربرد آن مطلع نباشید چای است. این نوشیدنی میتواند بسیاری از عوامل بوی بد را در داخل بدن از بین ببرد. چای سبز و سیاه بهترین گزینههایی هستند که میتوانید برای اینکار از آن ها استفاده کنید.

آب :

در انتها به بهترین عطر دنیا اشاره میکنیم که همیشه در اختیار ما هست اما به آن بیتوجه هستیم و آن هم آب نام دارد. نوشیدن آب به میزان هفت لیوان در طول روز کار سخت و یا غیر ممکنی نیست و باید آن را رعایت کنید. آب باعث میشود تا بیشتر عرق کنید و دیگر باکتریها روی سطح پوست باقی نمیمانند.

منبع :سیمرغ

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا