خانواده

شرایط ازدواج با مرد مطلقه چیست؟

شرایط ازدواج با مرد مطلقه چیست؟

مردان نسبت به زنان وقتی از همسرشان جدا میشوند دستشان برای ادواج دوم بازتر است. افزایش سن دخترها در شرایط کنونی باعث میشود مردها اگر بخواهند ازدواج مجدد بکنند ترجیح میدهند با یک دختر ازدواج کنند تا با یک زن مطلقه. این موضوع هیچ اشکالی ندارد اما دختر مجرد باید برای ازدواج با مرد مطلقه نکاتی را بداند.

اگر دختری در ازدواجش اشتباه کند این مسئله برای دختر نسبت به پسر سنگین تر تمام میشود. طلاق جزو بدترین و تلخ ترین رخدادهای زندگی است . هر کس اعم از زن و مرد بعد از طلاق، برای اینکه از حال و هوای غمناکش خارج شود باید به خودش زمان بدهد.

وقتی مرد مطلقه ای به خاستگاری دختر مجرد می آید باید به نکات زیر دقت کرد:

اول: چقدر از زمان طلاقش سپری شده است؟

هرچند نمیتوان برای همه افراد یک زمان مشخص را تعیین کرد اما توصیه مشاوران این است که حداقل یک تا دو سال از طلاق باید بگذرد تا فرد به حالت اول خود برگردد و تکلیفش را با خودش روشن کند. اگر با مردی آشنا شدید که به تازگی از همسرش جدا شده است باید با دقت بیشتری با این مسئله برخورد کنید زیرا خواستگارتان از هیجانات ناشی از سوگواری طلاقش خارج نشده است که این به نفعتان نیست.

دوم: علت جدایی از همسرش را بپرسید:

ضمن این که حتما باید تحقیقات درباره این فرد انجام دهید از او بخواهید با زبان خودش علت طلاقش را توضیح دهد. معمولا برای تحقیق به سراغ همسر سابق هم میروند که همیشه هم خوب نیست. بهترین کار این است که پیش یک مشاور باتجربه بروید. هیچ فردی برای ازدواج نباید بگوید که به مشاوره نیازی نیست.

سوم : از خانواده کمک بخواهید:

خانواده تان میبایست حتما در جریان ازدواج شما باشند. اگر مرد مطلقه به صورت فردی به شما پیشنهاد اردواج داده است و برای علنی کردن خواستگاریش دست دست میکند برایش یک زمانی را تعیین کنید و به او بگویید مثلا که تا آخر هفته این مسئله باید در حضور خانواده ها مطرح شود . اگر نشد دیگر اجازه آمدن خواستگاری ندارید.

چهارم:  از او بپرسید دربرابر زندگی قبلیش چه مسئولیت هایی دارد؟
بپرسید آیا از همسر قبلیش بچه دارد؟ بچها نزد چه کسی میمانند؟ اگر مادر حزانت فرزندان را به عهده میگیرد چند وقت به چند وقت بچها پیش او می آیند؟ آیا باید به همسر سابقش مهریه پرداخت کند؟ چقدر از حقوقش صرف فرزندانش و مهریه همسر سابقش میشود؟ این سولات باعث میشود تا دید بهتری نسبت به زندگی با مرد مطلقه پیدا کنید.

اگر خاستگارتان مرد مطلقه است کارهای زیر را نباید انجام دهید:

تا عقدتان با مرد مطلقه رسمی نشده است و در حد صیغه محرمیت است رابطه جنسی با طرف مقابل پیدا نکنید. اگر مرد مطلقه از ناکامی جنسی اش در ازدواج قبلی صحبت میکند و برایتان شرط میگذارد حواس خود را جمع کنید.

اگر از مجرد ماندن میترسید برای ازدواج عجله نکنید.

برخی دختران فکر میکنند مرد مطلقه پخته ترند و تجربه بیشتری دارند، ماشین و خانه دارند و مزایای دیگر. اما باید توجه کرد تمام مردان مطلقه منطقی و پخته نیستند. همچنین روی مال طرف هم نمیشود به عنوان تنها معیار حساب کرد.

چند نکته را باید در هنگام ازدواج با مرد مطلقه به خاطر بسپارید:

اگر مرد مطلقه از ازدواج سابقش بچه دارد باید حتما فرزندش را به عنوان یکی از اعضا خانواده قبول کنید حتی اگر با مادرش زندگی کند. زیرا همسرتان به فرزندش احتیاج دارد و  لازم است او را ملاقات کند و تلفنی با فرزندش صحبت کند.

خانواده مرد مطلقه تا مدتها شما را با همسر سابق او مقایسه میکنند پس باید تحمل این مسئله را هم داشته باشید.

شما باید بپذیرید اگر همسر سابقش مهریه داشت هر ماه بخشی از درآمدش را به او بدهد و اگر بچه هم داشت خرج ماهیانه بچه را هم باید تقبل کند.
ممکن است مرد مطلقه تا مدتها محافظه کارانه با شما ارتباط برقرار میکند. این بخاطر دفاعی است که میخواهد از خودش بکند.

بایدها ونبایدهایی که در ازدواج با فرد مطلقه باید رعایت کرد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا