اقتصادی

آیا مرغ سبز با مرغ معمولی تفاوت دارد؟

آیا مرغ سبز با مرغ معمولی تفاوت دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت مرغ سبز هیچ تفاوتی با سایر مرغ ها ندارد و تنها بهانه ای شده تا فروشندگان با شایعات پیش آورده پول بیشتری به جیب بزنند و این مسئله را بهانه ای کنند تا مرغ را گرانتر بفروشند.

به گفته محمد یوسفی،رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ما در کشورمان مرغ ارگانیک نداریم و بین مرغ معمولی و مرغ سبز تفاوتی نیست.  یوسفی افزود: از آنتی بیوتیک برای تولید مرغ ها استفاده نمیشود و چنانچه یک مرغداری به بیماری دچار شود و تلفاتی به دنبالش به وجود آید دامپزشک بعد از تشخیص آنتی بیوتیک را برای گله تجویز میکند. مرغ داری ها تا پانزده روز بعد از قطع کردن آنتی بیوتیک میتوانند گله هایشان را بکشند اما تا قبل از 15 روز قبل از آن اجازه این کار را ندارند. برای کشتن مرغ ها باید دامپزشک گواهی سلامت بدهد. از هر هزار کشتارگاه ممکن است تنها یکی درگیر بیماری شود و برایش آنتی بیوتیک تجویز شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پاسخ به این پرسش که بنابراین مرغی که تحت عنوان «مرغ سبز» در کشور تولید می‌شود، از چه ویژگی خاصی نسبت به مرغ‌های دیگر برخوردار است؟ افزود: این مرغ هیچ ویژگی خاصی ندارد و نباید گران‌تر از مرغ‌های معمولی به فروش برسد.

یوسفی اضافه کرد: حدود ۲ الی ۳ سال قبل که آنفلوآنزای پرندگان در کشور شیوع پیدا کرد و مرغداری‌ها ناچارا باید از آنتی بیوتیک برای کنترل این بیماری استفاده می‌کردند که در آن دوران عده‌ای عنوان کردند ما مرغی تولید می‌کنیم که در طول دوره پرورش آن از هیچ  آنتی بیوتیکی استفاده نمی‌شود.

یوسفی باز هم تاکید کرد هیچ تفاوتی بین مرغ سبز و مرغ معمولی وجود ندارد و تنها افراد بی اطلاع پول بیشتری برای خرید همان مرغ معمولی میدهند.

به گفته رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی مرغ ارگانیک در کشور تولید نمیشود. مرغ ارگانیک یعنی مرغی که از آب و دانه ارگانیک استفاده کرده باشد و از مواد شیمیایی، افزودنی های مختلف و غیر طبیعی نخورده باشد و نیز در طی رشدش هیچ آنتی بیوتیکی نباید دریافت کرده باشد

مرغ سبز یعنی مرغی که در طول رشد و پرورش آنتی بیوتیک استفاده نکرده باشد.

در اواخر شهریور قیمت مرغ دچار نوسان میشود اما در آستانه عید قربان تغییر زیادی نمیکند.

تفاوت بین مرغ سبز و مرغ معمولی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا