پزشکی و سلامت

آیا رژیم چای سبز جواب می‌دهد؟

سلامانه :این روزها، گرفتن رژیم‌های غذایی مختلف علمی و غیر علمی برای کاهش وزن، بسیار رایج‌ شده است. رژیم چای سبز، یکی از این رژیم‌ها است که پیشنهادکنندگان آن، می‌گویند این رژیم، ‌معجزه می‌کند.

دکتر محمدحسین انتظاری، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی درباره رژیم چای سبز به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه می‌گوید: «دو نکته در مورد چای سبز و رژیم آن وجود دارد. اولین نکته مهم این است که برخلاف باور عامه مردم، چای سبز نوعی گیاه متفاوت نسبت به چای سیاه نیست. یعنی تنها تفاوت چای سبز و سیاه در تخمیر برگ‌های چای و فرآیند تولید آنها است. نکته دوم هم این است که اگر تمام چای‌ها، از چای سبز و سیاه گرفته تا چای سفید و قرمز، بدون قند در طول روز مصرف بشوند، می‌توانند مقداری کاهش وزن خفیفی برای فرد مصرف‌کننده به‌همراه داشته باشند».

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید می‌کند که نوشیدن چای سبز برای لاغری، معجزه نمی‌کند و نوشیدن روزانه و بدون قند آن می‌تواند در نهایت باعث کاهش حداکثر نیم تا یک کیلوگرم از وزن در طول ماه بشود که این کار را سایر چای‌ها مانند چای سیاه، قرمز و سفید هم انجام می‌دهند.

وی درباره ماده موثر چای‌ها برای کاهش وزن هم گفت: «کافئین، ماده موثر اصلی چای برای کمک به کاهش وزنی بسیار جزئی محسوب می‌شود. کافئین می‌تواند حس سرخوشی و تحرک را در فرد بالاتر ببرد. ضمن اینکه این ماده می‌تواند با افزایش انرژی ماهیچه‌ها، افزایش خونرسانی به اعضای بدن و بالا بردن ضربان قلب باعث افزایش سوخت و ساز بدن بشود و کمی به روند کاهش وزن، کمک بکند».

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا