آموزش

آموزش بهینه سازی موتور های جستجو یا سئو (Seo)

آموزش بهینه سازی موتور های جستجو یا سئو (Seo)

نکات مهم سئو برای افزایش بازدید سایت کدامند؟

1- برای افزایش آمار سایت هیچ گاه از نوشته ها و مقالات سایتهای دیگر استفاده نکنید. در صورتی که خواستید همان مطلب را هم بگذارید حتما منبع را ذکر کنید. کپی کردن مطالب سایتهای دیگر ، رنک سایت را پایین میبرد و سئو را تهدید میکند. در صورت استفاده از مطالب سایتهای دیگر با ذکر منبع این کار را انجام دهید.

2- برای صفحات سایت ، داشتن عنوان مناسب بسیار مهم است جایگاه عنوان بالای مرورگر است و به موتورهای جستجو کمک زیادی میکند در واقع عنوان مهمترین آیتم برای موتورهای جستجو میباشد زیرا از طریق عنوان به موضوع صفحه پی میبرند. عنوان باید جذاب باشد و به موضوع سایت مربوط باشد عنوان نباید فقط برای جذب بازدیدکننده باشد باید به موضوع سایت ربط داشته باشد.

3- در عنوان صفحه کافی است فقط یکبار کلمه کلیدی را ذکر کنید. از کلمه کلیدی بیش از حد استفاده نکنید. سعی کنید در کل مقاله خود تنها روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید.

4. عنوان برند خود را در پایان ذکر کنید.

5.مترادفهای کلمه کلیدی لازم نیست حتما در عنوان بیایند بلکه در خود مقاله هم آورده شوند کفایت میکند.

6. برای یک سایت مهم ترین صفحه ، صفحه اصلی یا خانه میباشد پس در انتخاب کلمات کلیدی آن دقت کنید و مهم ترین کلمه کلیدی که تمام کلمات کلیدی دیگر را شامل میشود در انتها و ابتدای برند خود ذکر کنید.

7. یکی از کارهای مهم برای سایت پیدا کردن کلمات کلیدی است که بیشتر توسط کاربران جستجو شده است برای یافتن این قسم کلمات از دو سایت https://adwords.google.com/KeywordPlanner و سایت https://www.google.com/trends/ میتوان استفاده کرد ، کافی است کلمه کلیدی موردنظر خود را در سرچ آنها وارد کنید تا میزان جستجوی آن کلمه و نیز کلمات کلیدی مربوط به آن موضوع را ببینید.

8. اصلا نیازی نیست تمام صفحه خود را از کلمه های کلیدی پر کنید تنها یکبار به کار بردن هر کلمه کلیدی کافی است.

قواعد کد نویسی در سایت برای بهینه سازی موتورهای جستجو:

1. برای افزایش رنک سایت باید کدنویسی HTML به گونه ای باشد که از تگ table جهت صفحه بندی استفاده نشود. این تگ فقط برای جدولها باید استفاده شود. در کدنویسی باید از تگ div استفاده شود.

2. در آدرس دهی برای هر دسته یک فولدر باید ایجاد کرد. نام صفحه باید بر اساس عنوان صفحه انتخاب شود. استفاده از نام فارسی در عنوان به ایندکس شدن بهتر صفحات کمک میکند.

3. کد نویسی سایت باید بر اساس استاندارد w3c باشد. بعد از اتمام طراحی سایت آدرس هر کدام از صفحات سایت را در http://validator.w3.org وارد کنید و دکمه check را بزنید تا مشکلات کدنویسی خود را بفهمید.در صورت رفع مشکلات کد نویسی این سایت برای شما پیغام تبریک میفرستد.این سایت صفحات سایت شما را به صورت مجزا بررسی میکند پس باید تک تک صفحات سایت را جداگانه وارد کنید و چک کنید.

4. از تگ های h1 و h2 و h3 در سایت استفاده کنید.

5.برای سایتتان حتما نسخه موبایلی را هم در نظر بگیرید زیرا این کار به بهبود سئو کمک شایانی میکند زیرا خیلی از بازدیدکنندگان از گوشی ها و تبلت ها برای رفتن به سایتها استفاده میکنند. لازم است سایت ریسپانسیو باشد.

6. از اسنیپت ها در سایت خود استفاده کنید تا سایت از نظر خوانایی برای موتورهای جستجو بهبود یابد اگر از structured data  یا rich snippets استفاده کردید با وارد کردن  آدرس هر صفحه از سایت خود در https://developers.google.com/structured-data/testing-tool/  تعداد اسنیپ های به کار رفته در آن صفحه سایت را میینید.

آموزش بهینه سازی موتورهای جستجو
آموزش بهینه سازی موتور های جستجو یا سئو (Seo)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا