پزشکی و سلامت

آزمایش هایی ساده برای تشخیص زودهنگام آلزایمر

 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد این آزمایشهای ساده، البته 18 سال قبل از ابتلا فرد به بیماری آلزایمر، نشانه های بیماری او را آشکار می کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، یک مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که یک راه آسان برای ارزیابی اینکه آیا فرد آلزایمر می‌گیرد یا نه استفاده از تست‌های ساده در 18 سال قبل از بروز آلزایمر است.

 

دانشگاه راس شیکاگو چند سال گذشته یک مطالعه را روی بیش از  2 هزار نفر با میانگین سنی 73 سال که آلزایمر در آن‌ها تشخیص داده شده بود آغاز کرده بود، این افراد نزدیک به دو دهه مورد آزمایش قرار گرفتند و مشخص شد افرادی که در تست های ساده‌ی روان شناسی موفقیت کمتری داشتند مبتلا به آلزایمر شده‌اند.

 

این تست‌ها شامل تست‌های حافظه و آزمون‌های تفکر بود.

 

کومار راجان، نویسنده این بررسی مغز و اعصاب می‌گوید: تغییرات در تفکر و حافظه افراد آلزایمری قبل از علائم آشکار بیماری، یک دهه قبل آغاز می‌شود.

 

وی ادامه داد: این یافته‌ها باید به طور کلی تفسیر شود. البته برای پیش بینی افرادی که آلزایمری هستند صرفا از نمرات کم در آزمون‌ها استفاده نمی کنند.

 

وی افزود: این آزمایش ممکن است روزی تبدیل به بخش مهمی برای حفظ سلامت افراد میانسال با توجه گذر زمان شود. این یافته‌ها به تلاش های پیشگیرانه برای همه‌ی افرادی که در معرض آلزایمرند منجر می‌شود.

 

تست های ساده مانند پازل، جدول کلمات متقاطع و یا افزایش روابط اجتماعی و دیگر عوامل مانند خروپف، ممکن است در معرض خطر بیشتر باشند، می‌تواند به تشخیص آلزایمر در 18 سال قبل از ایجاد بیماری کمک کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا