پزشکی و سلامت

۶ خاصیت باورنکردنی «آب برنج» برای پوست و مو

 

 

جام جم سرا- وقتی در آشپزخانه برنج دم می‌کنید، آب حاصل از آن را دور نریزید زیرا آب برنج سرشار از مواد مغذی است که هم برای پوست و هم برای مو فواید و خواص بسیار دارند. به عنوان مثال، می‌توانید از آن به عنوان تونر، شست‌وشو دهنده صورت، ماسک مو یا حتی روشی درمانی برای کاهش و رفع آکنه یا جوش‌های صورت استفاده کنید.

چند راه و روش مناسب برای استفاده از آب برنج در ادامه مطلب توضیح داده شده تا به فواید و خواص آن بهتر و بیشتر پی ببرید:
۱استفاده به عنوان تونر پوست
یک تکه پنبه را در آب برنج خیس کرده، از آن برای پاک کردن پوست استفاده کنید. آب برنج هرگونه ناخالصی را از پوست شما می‌زداید و باعث شاداب و نرمی پوست می‌شود.
۲ماسک صورت
از آب برنج می‌توانید ماسک صورت درست کنید. یک تکه پارچه به اندازه صورتتان بردارید و قسمت چشم، دهان و سوراخ‌های بینی صورتتان را از روی پارچه ببُرید. حالا پارچه را به مدت ۱۰ دقیقه در آب برنج خیس کنید. آن را بچلانید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. سپس به عنوان ماسک روی صورتتان بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه آن را بردارید و صورت خود را بشوئید. ماسک تهیه شده از آب برنج به پوست صورت شما احساس شادابی می‌بخشد.
۳شست‌وشوی صورت
آب اضافه برنج را درون بطری ریخته و با نگهداری آن هر زمان که قصد دارید صورتتان را بشوئید از آن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.
۴پر کردن گودی‌های ریز و منافذ کوچک پوست
تکه‌ای پنبه را به آب برنج آغشته کنید و روی پوستتان بگذارید. آب برنج منافذ آن را می‌بندد و باعث کوچک‌تر به نظر آمدن آن‌ها می‌شود.
۵رفع آکنه‌های روی پوست
مقداری آب برنج روی جوش‌های پوستی بریزد و مدتی صبر کنید. تکرار این کار طی چند روز به رفع آکنه و جوش‌های روی پوست کمک شایانی می‌کند.
۶ماسکی برای سلامت مو
آب برنج را روی پوست سرتان بریزید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این مدت، موهای سرتان را با نرم‌کننده یا شامپوی ملایم شست‌وشو بدهید. با این کار بدون خرید محصولات گران‌قیمت، موهایی درخشان و براق خواهید داشت. (جام جم سرا/ ترجمه: زری حسین‌زاده/ هلث‌اندبیوتی)

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا