پزشکی و سلامت

یک راهکار برای پیشگیری و درمان خونریزی لثه

 

رعایت نکات بهداشت دهان و دندان راهکاری برای پیشگیری و درمان خونریزی لثه است.

دکتر اکبر فاضل متخصص دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اصولاً دلیل خونریزی لثه، عفونت‌های لثه‌ای است که عمدتاً به سبب جرم و میکروبی است که بین داندان‌ها یا جمع شده و لثه را تحریک می‌کند.

 

وی ادامه داد:این وضعیت حالت آماسی ایجاد کرده و باعث شروع خونریزی لثه‌ها می شود. اگر خونریزی لثه پیشرفت کند عمیق‌تر شده، حفره‌ی چرکی بوجود آمده و علاوه بر خون، چرک نیز از لثه خارج می‌شود.

 

فاضل بیان کرد: شست و شو، تمیز کردن مرتب دندان‌ها به وسیله‌ی مسواک و نخ دندان از جمله راهکار‌های مهم و قابل توجه برای درمان و پیشگیری از خونریزی لثه به شمار می‌روند.

 

وی در ادامه افزود:‌علاوه بر اینها در صورت مشاهده‌ی جرم باید با مراجعه به دندانپزشک جرم‌گیری انجام شده و بروساژ شود اگر عمیق‌تر باشد علاوه بر جرم‌گیری به  کروتاژ نیاز است تا نسوج عفونی خارج و لثه سالم شود.با انجام اقدامات فوق لثه سالم و به دندان متصل می‌شود تا دیگر محل تجمع میکروب‌ها نباشد.

 

فاضل خاطرنشان کرد: افراد باید توجه داشته باشند گاهی ممکن است فرد دچار مشکلات لثه‌ای بوده اما از آن مطلع نباشد بنابر این مراجعه به متخصص به طور مداوم می‌تواند از بروز مشکلات جلوگیری نماید.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا