فرهنگ و هنر

گفتگوی اختصاصی با سحر زکریا

ورود سحر زکریا به عرصه هنر

سحر زکریا،فارغ‌التحصیل رشته بازیگری تئاتر است که با سریال محبوب در پناه تو وارد این عرصه شد. او پس از مدتی بازیگر فیکس آثار طنز مهران مدیری شد و در مجموعه‌هایی همچون پاورچین، قهوه تلخ، در حاشیه و… ایفای نقش کرد. در کنار آثار طنز، این بازیگر نقش‌های جدی را نیز در فیلم‌هایی همچون مردی از جنس بلور، زن دوم، تله و… تجربه کرد. زکریا بارها نیز روی صحنه تئاتر ظاهرشده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به نمایش «آمیز قلمدون» به کارگردانی هادی مرزبان اشاره کرد. او همچنین تاکنون در بیش از 30 تله‌فیلم به ایفای نقش پرداخته است. آنچه در ادامه می‌آید گفت‌وگویی است با این بازیگر در آستانه سال 96.

بعد از ورود به عرصه بازیگری، با کدام کار در میان مردم شناخته شدید؟
با همان اولین کارم یعنی سریال “در پناه تو” این اتفاق تا حدودی افتاد؛ هرچند نقشم در آن کار کوتاه بود. ولی به صورت جدی با مجموعه پاورچین بین مردم شناخته شدم.

شما بازیگر فیکس آثار مهران مدیری هستید. چرا در آیتم‌های نمایشی برنامه دورهمی حضور نداشتید؟
دورهمی یک فضای خاص نمایشی داشت که خیلی راغب نبودم در آن حضورداشته باشم؛ البته از طرف دوستان هم دعوت به کار نشدم. دورهمی برنامه خوبی بود که دلم می‌خواست به‌عنوان مهمان در آن شرکت کنم و این اتفاق افتاد. به‌نظرم دورهمی یکی از بهترین کارهای مهران مدیری است.

بازخوردهایی که از مخاطبان می‌گیرید برای نقش‌های طنزتان بیشتر است یا آثار جدی که در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اید؟
مردم کارهای طنز را بیشتر دوست دارند و بیشتر هم می‌بینند. این دست نقش‌ها برای آن‌ها خوشایندتر است. برای همین خودم هم حضور در آثار طنز را بیشتر دوست دارم.

فاکتورهایی که بازیگران زن طنز باید داشته باشند چه چیزهایی است؟ با توجه به محدودیت‌هایی که نسبت به بازیگران مرد در استفاده از بازی بدن و غیره دارند؟
سعی می‌کنم در کار طنز، نقش را در موقعیت ببینم و بگیرم. هیچ‌وقت از حرکات غلوشده استفاده نمی‌کنم که در ذوق تماشاگر بخورد. با حرکات زیاد سروصورت هم موافق نیستم.

چقدر به عنصر خانواده اهمیت می‌دهید؟
به نظرم خانواده رکن اصلی زندگی همه ما هستند. خانواده من بیشترین کمک‌ها را به من کرده‌اند و مشوق من بوده‌اند. در حال حاضر با آن‌ها زندگی نمی‌کنم؛ اما بیشتر اوقات در کنارشان هستم. دینی که همه ما نسبت به آن‌ها داریم بسیار زیاد است. پدر و مادرم اولین نفرات زندگی‌ام هستند.

چرا نسبت به سال‌های پیش کم‌کار شده‌اید؟
کم‌کاری من به دلیل اتفاقاتی است که در این سال‌ها در سینما و تلویزیون مان به‌وجود آمده است. تهیه‌کننده‌ها و عوامل می‌خواهند بازیگرانی با دستمزد پایین‌تر بر سرکار بیاورند. از سوی دیگر رابطه‌ها نیز در این عرصه زیاد شده است. هرچند رابطه همیشه وجود داشته، اما درحال‌حاضر خیلی بیشتر شده است.

اهل فضای مجازی هستید؟
خیلی کم؛ چون احساس می‌کنم فضای مجازی آدم‌ها را در زندگی واقعی از هم دور می‌کند.

چقدر به سبک زندگی سالم اهمیت می‌دهید؟
زندگی سالم در تهران بسیار سخت است؛ چون در درجه اول هوای آلوده حق تنفس سالم را از ما گرفته است و نمی‌توانیم از هوای سالم استفاده کنیم؛ اما سعی می‌کنم در غذا خوردنم مراعات کنم؛ به‌عنوان‌مثال،استفاده از سبزیجات تازه و سالاد را در رژیم غذایی‌ام گنجانده‌ام.

اهل ورزش هم هستید؟
اگر وقت داشته باشم و بتوانم حتماً ورزش می‌کنم. قبلاً ورزش کیک‌بوکسینگ انجام می‌دادم؛ اما دو، سه سال است که به‌دلیل بیماری و اینکه شرایط جسمی خوبی نداشته‌ام، این ورزش را کنار گذاشته‌ام؛ با این حال ورزش کردن را به همه توصیه می‌کنم.

شما یک سلبریتی هستید و قطعاً پوشش‌تان زیر ذره‌بین است. معمولاً لباس‌هایتان را از کجا تهیه می‌کنید؟
لباس‌هایم را از جای خاصی تهیه نمی‌کنم؛ اما سعی می‌کنم پوششم آن چیزی باشد که خودم دوست داشته باشم. به من بیاید و برازنده و شایسته سِن من باشد.

عید نوروز برایتان تداعی‌گر چه چیزی است؟
عیدها برایم تداعی‌کننده تنهایی است؛ چون سال‌هاست که بیشتر عیدها را تنها در تهران و سرکار هستم.

دوست دارید سال 96 چطور سالی برایتان باشد؟
در درجه اول آرزو می‌کنم مادرم سلامتی‌اش را به‌دست آورد و همه بیماران شفا پیدا کنند. روزهای سخت و بیکاری بگذرد و کارکنیم. ما بازیگرها وقتی کار نمی‌کنیم ازنظر روحی و روانی حالمان بد می‌شود و به هم می‌ریزیم. سلامتی برای همه آرزوی من در سال جدید است.

سحر زکریا بعد از 21 سال فعالیت خانه نشین شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا