حوادث

کلاهبردارن نوروز 94 دستگیر شدند/ خالی کردن حساب با ارسال پیامک تبریک

 

رئیس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان قم از دستگیری کلاهبرداران پیامکی نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران،‌ سرهنگ هادی سیفی اظهار کرد: برابر اعلام گزارشات و مراجعات مردمی و ارائه شکوایه‌های متعدد در خصوص کلاهبرداری رایانه‌ای به این شیوه بلافاصله کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند.

 

وی افزود: عده‌ای با ارسال پیامک یا تماس تلفنی به این مضمون «ضمن تبریک برای فرا رسیدن سال نو خدمت شما کاربر گرامی، شماره تماس شما در قرعه‌کشی انجام شده در واحد ارتباطات برنده وجه نقد شده است» با اغفال مخاطب، فرد را پای دستگاه عابر بانک کشانده و سپس اقدام به تخلیه حساب او می‌کردند.

 

رئیس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان قم ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

 

سیفی به شهروندان گفت: متهمان به تناسب ایام و فصول سال از شگردهای متعددی استفاده می‌کنند، به طور مثال در ایام مذهبی با عنوان «برنامه‌های صدا و سیما»، در ایام تابستان و نوروز با عنوان «جشنواره‌های تابستانی و نوروزی»، در ایام حج با عنوان «برنده شدن در قرعه کشی حج عمره و عتبات عالیات» اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

 

رئیس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: ارگان‌ها و شرکت‌هایی که جشنواره و قرعه کشی برگزار می‌کنند به هیچ عنوان به این شیوه برندگان خود را اعلام نمی‌کنند.

 

وی گفت: از شهروندان می‌خواهیم به هیچ عنوان به این پیام‌ها و تماس‌ها اعتماد نکنند و اطلاعات حساب خود نظیر رمز دوم را در اختیار دیگران قرار ندهند.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا