آشپزی و آشپزخانه

کفیر را در خانه تهیه کنید

سلامت نیوز:برخی افراد ذکر می‌کنند دوغ‌های صنعتی که کارخانه‌های معروف به عنوان کفیر تولید می‌کنند، اصلاً خواص کفیر طبیعی را ندارند و به جهت زمان‌بر بودن استفاده از قارچ‌های زنده، دوغ‌های کارخانه‌ای با استارتر خشک شده قارچ کفیر، تهیه می‌شوند.

دکتر حسین ایمانی متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در گفت‌وگویی با سلامانه در رابطه با این باور اظهار داشت: «به هر حال کفیر صنعتی نیز تحت آزمایش‌های مختلف تهیه می‌شود و از این بابت نباید نگران بود».

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به این موضوع که به هر حال تهیه این نوشیدنی در منزل بهتر است ادامه داد: «دانه‌های کفیر، مخلوطی از باکتری‌های سودمند (لاکتوباسیل، لاکتوکوکوس، لوکونوستوک، استوباکتر) و مخمرها (مخمر لاکتوزی و مخمر غیر لاکتوزی) با حالت پلی ساکاریدی است. دانه‌های کفیر، در ظاهر شبیه تکه‌هایی از گل کلم یا مرجان و رشته‌ای از دانه‌ها با قطر دایره 20-3 میلی‌متر هستند که در برخی مراکز به فروش می‌رسد».

وی به تمامی طرفداران این نوشیدنی توصیه کرد: «بهترین کفیر، کفیری است که خود شما در منزل و با قارچ زنده کفیر تولید می‌کنید. پس با رعایت مسائل مربوط به طرز تهیه صحیح آن و با توجه به طبیعی‌تر بودن محصول بدست آمده، افرادی که تمایل دارند می‌توانند کفیر را خود تهیه کنند».

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا