آرایش و زیبایی

کراتینه کردن موهای مجعد و وز برای صاف شدن خطری دارد یا خیر؟

خطر کراتینه کردن مو | کراتینه کردن متداولترین روش برای صاف شدن مو است که پروتئین کراتین را به مو تزریق می کند. اما آیا این کار خطری برای موهای شما دارد یا خیر؟

کراتینه کردن موهای مجعد و وز برای صاف شدن

دکتر ساکت متخصص پوست و مو در خصوص کراتینه کردن مو گفت: این روزها کراتینه کردن مو تبدیل به روشی رایج و آسان در جهت صاف کردن موهای افرادی شده است که از مجعد بودن موهای خود ناراضی بوده و فرصت زیادی برای رسیدگی به موهایشان ندارند.

با توجه به این که جنس مو از کراتین است استفاده از این پروتئین در کل ضرری برای مو ندارد.

اما افرادی که موهای خود را کراتینه می‌کنند باید توجه داشته باشند، در این روش پروتئین کراتین را به صورت مایع توسط ماده‌ای به نام «فورمالدئید» وارد مو کرده و توسط اتوی مو با حرارت زیاد روند صاف کردن مو انجام می‌شود و میزان فورمالدئید استفاده شده در این روش بسیار مهم است چرا که اگر میزان این ماده از حد نرمال بیشتر باشد، ممکن است به مو آسیب برساند.

کراتینه کردن موها
کراتینه کردن موهای مجعد و وز برای صاف شدن خطری دارد یا خیر؟

در کل کراتینه کردن مو برای افرادی که موهایشان را از این طریق صاف می‌کنند خطری به همراه ندارد، تنها باید توجه داشته باشند که این روش را با فاصله‌ی زمانی کوتاه تکرار نکنند و هر ماه مقداری از موهای خود را به جهت جلوگیری از ایجاد موخوره کوتاه کرده و از نرم کننده ماسک مو و روغن‌های مناسب استفاده نمایند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا