فناوری

کدام کلاس کارت حافظه را خریداری کنیم؟

 

اگر شما هم تصمیم دارید تا در روزهای آینده به خرید کارت های حافظه بپردازید بهتر است به کلاس کارت حافظه مورد نظر خود دقت کنید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارت‌های SD براساس کلاس‌های سرعت عددی دسته‌بندی می‌شوند.این دسته‌بندی براساس حداقل سرعت قابل نوشتن (write) روی کارت‌ها انجام می‌شود.

کلاس UHS-1)UHS Speed Class 1): حداقل سرعت نوشتن ۱۰MB/s

کلاس 2: حداقل سرعت نوشتن ۲MB/s

کلاس 4: حداقل سرعت نوشتن ۴MB/s

کلاس 6: حداقل سرعت نوشتن ۶MB/s

کلاس 10: حداقل سرعت نوشتن ۱۰MB/s
کلاس سرعت مربوط به هر کارت SD، حداقل سرعت خواندن و نوشتن روی کارت به منظور ضبط تصاویر ویدئویی را تعیین می‌کند. در مورد عکس‌برداری، چیز دیگری اهمیت دارد. در مورد عکس‌ها اگر شما از کندترین کارت حافظه نیز برای ثبت تصویر استفاده کنید، باز هم عکس شما بدون کم و کاست، روی کارت حافظه ذخیره می‌شود.

مدل‌های مختلفی از حافظه های Micro SD نیز در بازار موجود است که جدا از بحث ظرفیت آنها، مسئله‌ی مهم دیگر نوع “Class” حافظه است.

به طور مثال یک حافظه 16 گیگ کلاس 2 دارای مینیمم سرعت 2MB/s می‌باشد که برای استفاده اطلاعات امروزی پایین به نظر می‌رسد.

توجه داشته باشید که حافظه خود را از فروشنده‌های ناشناس و غیر مطمئن و گارانتی‌های غیر معتبر تهیه نفرمایید. نمونه‌ای که ممکن است برای شما پیش بیاید؛ خرید یک حافظه کلاس 10 است که صرفا Class 10 روی آن چاپ شده در حالی که در عمل آن حافظه کلاس 2 است.

درجه بندی “Class” در حافظه های  Micro SD بر اساس سرعت خواندن/نوشتن آن‌هاست. عموما 4 سیستم درجه‌بندی “Class” در حافظه های میکرو وجود دارد و هر چه درجه آن بالاتر باشد مسلما سرعت آن حافظه نیز بیشتر خواهد بود.

Class 2

کارت حافظه های میکرو کلاس 2 سرعت 2MB/s را به شما خواهند داد که امروزه این سرعت عملا بی‌فایده و ملال آور است! و صرفا برای دستگاه‌های قدیمی عکاسی شاید مناسب باشد؛ آن هم با رزولیشن‌های معمولی و پایین.

گوشی‌های هوشمند امروزی با کیفیت HD می‌توانند عکاسی کنند که عملا این حافظه ها برای آن‌ها قابل استفاده نیست؛ پس مواظب باشید حافظه کلاس 2 نخرید! ممکن است برخی از فروشندگان این حافظه ‌ها را به جای کلاس 10 بفروشند! و این هوشیاری شماست که باید فروشندگان مطمئن را تشخیص دهد.

 

 

Class 4 و Class 6

حافظه های میکرو اس دی کلاس 4 و کلاس 6، سرعتی مابین 4MB/s و 6MB/s را به شما می‌دهند. با این سری شما می‌توانید ضبط ویدئو در حد HD داشته باشید.

Class 10

کلاس 10 در حال حاضر بهترین نوع حافظه Micro SD با مینیمم سرعت 10MB/s  می‌باشد. یکی از ویژگی‌های اسمارت فون های امروزی توانایی فیلم برداری HD همزمان با عکاسی است. تنها با سیستم کلاس 10 شما قادر به این امر خواهید بود. علاوه بر این سرعت بالای این حافظه ها مزایای دیگری در بخش نرم افزاری گوشی یا تبلت شما می‌تواند داشته باشد.

با این نوع حافظه ها شما اطمینان از سرعت مورد نیازتان در آینده (با توجه به نرخ رشد سرعت رسانه‌ها) نیز خواهید داشت.

 

 

آینده حافظه های فلش سیستم “UHS” با استاندارد Ultra High Speed می‌باشد. حافظه های میکرو UHS از لحاظ تئوری می‌توانند سرعت خواندن/نوشتن 312MB/s داشته باشند (هر چند شاید مدتی طول بکشد تا این سرعت در حافظه ها به عمل بپیوندد)

توجه داشته باشید که حافظه ‌های UHS با همه‌ی اسمارت فون ها و تبلت ها سازگار نیستند.

 

منبع: صبحانه

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا