خانه داری

کدام غذاها را در مایکروفر گرم نکنیم؟

کدام غذاها را در مایکروفر گرم نکنیم؟

همه غذایی را در ماکروفر گرم نکنید.

امروزه به دلیل شاغل بودن زنان و مردان از ماکروفر برای گرم کردن غذا بیشتر استفاده میشود. اما باید توجه داشته باشید که نباید برای گرم کردن تمام غذاها از مایکروویو استفاده کرد. زیرا با گرم کردن برخی غذاها در مایکروفر ، خاصیت های غذا از بین میرود.

زمانی که میخواهید غذایتان را گرم کنید سریع به سمت ماکروفر نروید. مایکروفر به بیشتر مواد غذایی آسیب میزند. اگر مواد غذایی قبل از گرم شدن هم درست نگه داری نشده باشند بدتر است.

مواد غذایی زیر را به هیچ وجه در مایکروفر نگه داری نکنید.

گرم کردن نان:

در مایکروفر نان خیلی زود گرم میشود بگذارید چند دقیقه نان در ماکروفر بماند در این صورت میبینید که ناگهان نان سرد، شکننده و سفت میشود زیرا گلوتن موجود در نان به وسیله حرارت مایکروفر خشک میشود و اجازه نمیدهد پوسته نان مانند روز اول ترد بشود. برای گرم کردن نان توصیه میشود از توستر یا فر استفاده کنید. اگر نان قطعه قطعه شده ، نان را در فویلی قرار دهید و بپوشانیدش و با درجه حرارت 350 درجه فارنهایت به مدت 5 تا 10 دقیقه در توستر یا فر قرار دهید تا بیرون نان ترد شود.

 

غذاهای سرخ کردنی را تازه میل کنید:

اگر از فلافل،سیب‌زمینی سرخ کرده و مرغ سرخ شده چیزی اضافه آمد و میخواهید دوباره آن را گرم کنید و دوست دارید ترد شود از ماکروفر استفاده نکنید زیرا سبب آب افتادن غذایتان میشود پس برای باز گرم کردن غذای سرخ شده از فر استفاده کنید. غذا را در یک فویل قرار دهید و با دمای ۳۷۵ فارنهایت مدت 10 دقیقه آن را گرم کنید. بعد از 10 دقیقه فویل را باز کنید و به مدت 5 تا 10 دقیقه غذا را روی شعله قرار دهید تا ترد بشود.

 

فست فود را گرم نکنید:

پیتزا را مجدد در مایکروفر گرم نکنید زیرا تردی نان آن از بین میرود و شل شده و طعم اولیه خود را ندارد. اگر میخواهید پیتزا را برای استفاده مجدد گرم کنید به مدت 10 دقیقه یا حتی بیشتر با دمای 375 درجه فارنهایت در فر قرار دهید تا پنیر آن آب شود و به شکل حبابی شود.

 

گرم کردن استیک:

در اثر گرم کردن استیک در مایکروفر کارش تمام میشود. قبل از اینکه باقی مانده استیک را گرم کنید یک ماهی تابه بردارید در آن روغن بریزید و ماهی تابه را روی شعله با حرارت متوسطی قرار دهید. استیک را در ماهی تابه بیندازید و دو طرف آن را در حد یکی دو دقیقه روی شعله قرار دهید تا کامل گرم شود.

بوی بد ماهی:

اگر غذاهای دریایی از جمله ماهی را در ماکروفر گرم کنید باعث ایجاد بوی بد میشود. اگر بخواهیم ماهی را گرم کنیم ممکن است مانند استیک بسوزد. ماهی هم از مواد غذایی است که پیشنهاد میشود همانموقع خورده شود و دوباره نخواهید گرمش کنید.

اگر می خواهید بقیه ماهی را در یک غذای جدید بریزید ماهی مانند اولش نمیشود. برای تهیه غذاهایی مانند کیک ماهی ماهی آزاد استفاده کنید. یا برای سالادتان از میگوی پخته استفاده کنید و همان وعده سرو کنید.

نخوردن قارچ فاسد:

قارچ نباید بعد از وعده غذایی باقی بماند . باید در همان یک وعده خورده شود زیرا قارچ شامل پروتئین است و پروتئین ها به محض برش خوردن فاسد میشوند و برای معده ضرر دارد. در صورتی که قارچ هم در مایکروفر گرم شود باعث میشود باکتری ها فعالیتشان چندبرابر شود.

غذاهایی که نباید در مایکروفر گرم شوند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا