فناوری

کدام اپلیکیشن ارتباطاتی کمترین مصرف دیتا را دارد؟

 

شما با اپلیکیشن‌های ارتباطاتی به سادگی با داشتن اینترنت وای‌فای خانگی و یا اینترنت تلفن‌های هوشمند می‌توانید با دوستان و خانواده خود در کشورهای مختلف مکالمه داشته باشید.

به گزارش سرويس فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران،امروزه اپلیکیشن‌های ارتباطاتی، برقراری ارتباط را برای شما در هر جای دنیا که باشید آسان کرده‌اند.

 

شما با اپلیکیشن‌های ارتباطاتی به سادگی با داشتن اینترنت وای‌فای خانگی و یا اینترنت تلفن‌های هوشمند و همچنین دستگاه‌های هوشمند خود بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان می‌توانید با دوستان و خانواده خود در کشورهای مختلف مکالمه داشته باشید.

 

هر کدام از این اپلیکیشن‌های ارتباطاتی در هنگامی که شما از ‌آ‌ن‌ها برای مکالمه رایگان استفاده می‌کنید اینترنت شما را مصرف می‌کنند.

 

برای جلوگیری از مصرف زیاد اینترنت‌های خانگی و همچنین اینترنت موبایل باید همیشه از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنیم که مصرف دیتای کمتری دارند البته نکته مهم که نباید از آن غافل شویم امنیت اپلیکیشن است.

 

وب‌سایت “Androidauthority” در یک آزمایش، ۱۰ اپلیکیشن‌ ارتباطاتی را از نظر مصرف دیتا در هنگام برقراری تماس رایگان مقایسه کرده است.

 

اسکایپ، وایبر، واتس‌اپ، هنگ‌اوت، تانگو، فیس‌بوک مسنجر و لاین از جمله اپلیکیشن‌های معروف ارتباطاتی در این آزمایش بودند.

 

نتایج این آزمایش نشان داده است که اپلیکیشن‌های محبوب مصرف بالاتری دارند و از پنهای باند بالاتری بهره می‌برند و مصرف دیتای بیشتری نسبت به اپلیکیشن‌های دیگر دارند.

 

همان‌طور که در نمودار زیر می‌بینید، اسکایپ بیشترین مصرف را دارد و بعد از آن هم اپلیکیشن‌های محبوبی چون:واتس‌اپ،هنگ‌اوت، تانگو، و وایبر به ترتیب بیشترین مصرف دیتا را دارند.در حالی‌که اپلیکیشن‌های فیس‌بوک مسنجر، نیم‌باز و لاین جز اپلیکیشن‌های کم مصرف هستند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا